Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iPad(s) kan få OLED nästa år

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple verkar fortsätta med OLED-skärmar även om de alldeles nyligen släppte en iPad Pro med mini-LED.

Läs hela artikeln här

Hahaha! Vilket skämt, de ger PRO kunder en hårdvara som de sen drar tillbaka nästa år?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-06-01 15:44
Ursprungligen av D_Odell:

Hahaha! Vilket skämt, de ger PRO kunder en hårdvara som de sen drar tillbaka nästa år?

Du anser att mini-LED skulle vara sämre än OLED? Jag vill inte ha OLED på min nästa iPad.

Jag vill hellre att Apple hoppar till Micro-LED istället för OLED – om tekniken är mogen. Micro-LED kommer att ge samma djupa svärta som OLED, men även samma ljusstyrka som mini-LED (ca 2000 nits) – vilket OLED inte klarar av. Dessutom finns ingen inbränningsrisk som OLED har [även om det har minskat mycket de sista åren].

Mini-LED i årets iPad Pro är ljusår bättre än förra iPad Pros vanliga LED.

Senast redigerat 2021-06-02 14:01
Ursprungligen av Gäddnos:

Du anser att mini-LED skulle vara sämre än OLED? Jag vill inte ha OLED på min nästa iPad.

Om du ser på baby-felen Mini-led medförde så tror jag annan teknologi passar bättre. Anser du att iPhone har dålig skärm?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-06-02 13:35
Ursprungligen av D_Odell:

Om du ser på baby-felen Mini-led medförde så tror jag annan teknologi passar bättre. Anser du att iPhone har dålig skärm?

Ja den är dålig, jag vill inte ha skärmar som bränner in. På iPhone fungerar det för att dom flesta har skärmen igång korta stunder, iPad är lite annat användarmönster med att titta på film eller arbeta flera timmar i sträck.

Dom som klagar på mini-LED är tomtarna som sitter i helt mörka rum med belysningen uppvriden till max och tittar på vita figurer mot svart bakgrund för att verkligen kunna hitta problem.

Senast redigerat 2021-06-02 13:51

Får de upp Oled i samma ljusstyrka?

Ursprungligen av Chaosstar:

Får de upp Oled i samma ljusstyrka?

Nej

BTW: Jag provade en 12.9:a på Elgiganten igår. Oj, vad skärmen känns bra!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-06-13 01:12
Ursprungligen av Gäddnos:

Ja den är dålig, jag vill inte ha skärmar som bränner in. På iPhone fungerar det för att dom flesta har skärmen igång korta stunder, iPad är lite annat användarmönster med att titta på film eller arbeta flera timmar i sträck.

OLED finns på TV. Du kommer inte ha problem att se på flera timmar med film.

1
Bevaka tråden