Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klagomål lämnas in i Tyskland efter iOS nya transparenspolicy

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

FaceBook har varit tidiga och väldigt offentliga med vad de tycker om iOS 14.5 och dess transparenspolicy. Nu när uppdateringen är släppt så börjar fler som lever på annonsintäkter att söka rättslig hjälp.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-27 08:10
Ursprungligen av Redaktionen:

"Deras advokat hävdar att detta kommer leda till att apputvecklare kommer att behöva ta betalt av användare istället för att finansieras av annonser."

Det tycker jag låter som ett ypperligt förslag. Låt saker kosta vad tillverkaren/utvecklaren anser de vara värda. Göm inte kostnader, försök inte lura kunder, eller som i detta fall, sälja min användardata, ie: jag, som om jag vore något j***a boskap.

  • Medlem
  • 2021-04-27 13:31

Då kan man ju själv bestämma om man vill köpa appen.....

Jag struntar ju i om 20 appar som jag inte använder blir gratis, pga att någon säljer min data till något obskyrt företag...

Jag tycker att det är en fantastisk uppdatering.. ??????????

Det är ju enkelt. Om marknad för reklam försvinner, får ju företagen leta sig till andra marknader.. Det är ju som att Volvo skulle stämma ionity för att de inte bygger bensinmackar... Nästan i alla fall.. ?

Ursprungligen av Redaktionen:

FaceBook har varit tidiga och väldigt offentliga med vad de tycker om iOS 14.5 och dess transparenspolicy. Nu när uppdateringen är släppt så börjar fler som lever på annonsintäkter att söka rättslig hjälp.

Läs hela artikeln här

Finns det någon lista över vilka företag det är som gnäller? Så jag vet vilka äckliga företag jag ska anstränga mig för att undvika.

Detta är ju toppen. Ok som säkert många med mig tycker. Om vi nu får betala för apparna istället. Så kanske alla skitappar försvinner. Delvis i varje fall. För trenden har länge gått mot att bygga appar inte för att lösa ett problem alltid. Utan för att locka folk att använda appen för att de ska profitera på reklam och mina uppgifter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-28 18:33

Känns ju rätt dåigt för dem då EU tagit massa steg för, integritet för användarna, godkänna cookies som är i princip samma sak som Apples lösning, gdrp en annan variant.

Ett rejält uppsving för betal-apparna vore otroligt välkomnat.

1
Bevaka tråden