Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag kan du förhandsboka AirTags och en färgglad iPhone 12

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lönen är här och passande till det så går det även idag att förhandsboka AirTag och en iPhone i en helt ny färg.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2021-04-23 14:28

Högt tryck på AirTag! Leveranstiden sköts fram en vecka innan jag hann trycka på "Betala". Men men, om ca 2 veckor får jag i alla fall möjligheten att testa AirTag

Mina ska levereras den 30/4. Jag hann!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-04-23 22:17
Ursprungligen av pmarriott:

Mina ska levereras den 30/4. Jag hann!

Hur många beställde ni? Och vad ska ni fästa dem på? Antar att nycklar är givet?

(Menar er båda som beställt)

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-04-24 00:11
Ursprungligen av JohannesKBA:

Högt tryck på AirTag! Leveranstiden sköts fram en vecka innan jag hann trycka på "Betala". Men men, om ca 2 veckor får jag i alla fall möjligheten att testa AirTag

Ursprungligen av pmarriott:

Mina ska levereras den 30/4. Jag hann!

Jag beställde 14:08 och får ändå inte leverans förrän den 4/5. Det kommer att säljas många miljoner Airtags.

Ursprungligen av ibish:

Hur många beställde ni? Och vad ska ni fästa dem på? Antar att nycklar är givet?

Delade ett fyrpack med särbon. Nycklar är givet men plånboken känns viktigare, den tappar jag ofta bort veckovis i taget. Får se om jag hittar något vettigt sätt att fästa en tagg på den.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-04-24 07:21

Jag nöjde mig med en och Belkin hållare till nycklarna. Graverad. Beräknas till 4-7 maj. Är det nåt att ha kanske det bli fler senare.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-04-24 11:04
Ursprungligen av jonasn:

Nycklar är givet men plånboken känns viktigare, den tappar jag ofta bort veckovis i taget. Får se om jag hittar något vettigt sätt att fästa en tagg på den.

Insåg att jag aldrig tappar bort nycklarna men så gott som dagligen letar mitt airpods-case så ena taggen hamnar nog där bara jag hittar ett vettigt sätt att sätta ihop dem. Hoppas att Apple kommer att lansera produkter med inbyggd spårning då det blir lite klumpigt med en tjock airtag fastsatt på airpods-laddningsfodralet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-04-24 12:47
Ursprungligen av jonasn:

Insåg att jag aldrig tappar bort nycklarna men så gott som dagligen letar mitt airpods-case så ena taggen hamnar nog där bara jag hittar ett vettigt sätt att sätta ihop dem. Hoppas att Apple kommer att lansera produkter med inbyggd spårning då det blir lite klumpigt med en tjock airtag fastsatt på airpods-laddningsfodralet.

Bra idé. Vore kanon.

Hörlurarna syns ju i Hitta, men det är väl inte samma precision som taggarna?

Vill ha det inbyggt i allt från Apple framöver.

När släpps nya AppleTV?

  • Medlem
  • 2021-04-25 08:16
Ursprungligen av Chaosstar:

När släpps nya AppleTV?

"Beställ 30 april. Kommer under andra halvan av maj."

https://www.apple.com/se/shop/buy-tv/apple-tv...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-25 18:16

Jag beställde ett fyrpack AirTag en Apple sadelbrun läderhållare och en Belkin. Jag vet inte riktigt av jag ska ha dem till. Men två till respektive bilnyckel som jag brukar förlägga i huset, en i sonens rygga(öven om jag kan ha lite koll via hans telefon) om det fungerar. Den sista får vi se... De två till bilnycklarna känns vettiga, med övriga för jag som sagt se om jag hittar någon användning till.

En sak som avgör användningen är om man kan acceptera att en Tag följer dig för alltid. Annars blir det ju hopplöst för sonen.

Ursprungligen av xms67:

Jag beställde ett fyrpack AirTag en Apple sadelbrun läderhållare och en Belkin. Jag vet inte riktigt av jag ska ha dem till. Men två till respektive bilnyckel som jag brukar förlägga i huset, en i sonens rygga(öven om jag kan ha lite koll via hans telefon) om det fungerar. Den sista får vi se... De två till bilnycklarna känns vettiga, med övriga för jag som sagt se om jag hittar någon användning till.

En sak som avgör användningen är om man kan acceptera att en Tag följer dig för alltid. Annars blir det ju hopplöst för sonen.

Läste på apples sajt igår att man kan tillfälligt eller för alltid stänga av funktionen för att "en okänd AirTag" följer med dig, så länge man ingår i samma iCloud familj.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-04-26 18:54
Ursprungligen av ibish:

Bra idé. Vore kanon.

Hörlurarna syns ju i Hitta, men det är väl inte samma precision som taggarna?

Vill ha det inbyggt i allt från Apple framöver.

Mja, lurarna syns i Hitta, men platsen är där de senast anslöt till telefonen. Så om jag tar av mig lurarna när jag kommer till en bar, stoppar dem i fickan och sedan tappar dem på vägen hem kommer det att se ut som att de ligger på baren eftersom det var där min telefon senast "såg" dem.

Och precis som du säger är det inte med så stor precision.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-05-06 00:04

Jag har väntat på AirTag i några år, men nu när de släpps vet jag inte vad jag ska ha dem till.... har inga nycklar längre.
Fingeravtrycksläsning på ytterdörren, mobilupplåsning på bilen, RFIDplastkort på jobbet.

1
Bevaka tråden