Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här kan du se Apples event ikväll

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikväll håller Apple låda och mycket talar för nya iPads och förhoppningsvis blir det mycket mer. Här har vi sammanställt flera sätt att kunna se eventet och samtidigt nyttja denna plats som chatt om eventet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-20 15:24

Här blir det via Apple TV. Popcornmaskinen är redo. Har inget jag direkt väntar på eller önskar att Apple kommer med, även om jag väldigt gärna skulle vilja ha en iPad Pro. Men nu kom ju DJi med en trevlig flygmaskin härom dagen, Air 2S, som jag också suktar efter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-20 16:23
Ursprungligen av Redaktionen:

Ikväll håller Apple låda och mycket talar för nya iPads och förhoppningsvis blir det mycket mer. Här har vi sammanställt flera sätt att kunna se eventet och samtidigt nyttja denna plats som chatt om eventet.

Läs hela artikeln här

Appstore om man klickar på köp av någon produkt

Citat:

Kommer strax.
Vi håller på att uppdatera Apple Store. Vi ses snart.

Om man klickar

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2021-04-20 16:27

Peppen är hög!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2021-04-20 17:19

Får vi äntligen se mini-led i iPad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-20 17:59

På ett sätt märkligt. Ovanligt få - riktiga rykten.
Jämförde min kollegas MacBook Pro 13” M1
och min MacBook Pro (16 tum, 2019), 2,4 GHz 8-Core Intel Core i9, 32 GB RAM i Geekbench.

Tyvärr förlorade jag.

Så Apple Silicon på bred front.
iMac, MacBook Pro 16”.
Mac Pro kanske, mest för att sajtdelen för Mac Pro är under uppdatering.

Någon ny HomePodvariant känns trolig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-20 19:11

Air tags. Och de har teknik för att man inte skall kunna spåra personer.

  • Medlem
  • 2021-04-20 19:13

Sorry. Men jag fattar inte grejen med AirTag. ??‍♂️ Har folk inte koll på sina grejer?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-20 19:14
Ursprungligen av Dalle:

Sorry. Men jag fattar inte grejen med AirTag. ??‍♂️ Har folk inte koll på sina grejer?

Vänta bara tills du är på dösia.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2021-04-20 19:19
Ursprungligen av Dalle:

Sorry. Men jag fattar inte grejen med AirTag. ??‍♂️ Har folk inte koll på sina grejer?

Oj! Det här har jag väntat på i åratal på denna. Det fanns ett företag i Skellefteå som arbetade med denna teknik för redan 2015. https://appadvice.com/app/droples/930801722

  • Medlem
  • 2021-04-20 19:27

Äntligen en ny iMac!

  • Medlem
  • 2021-04-20 19:41
Ursprungligen av MatsOlov:

Vänta bara tills du är på dösia.

Vad ska jag ha den till då?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-20 19:42
Ursprungligen av Dalle:

Vad ska jag ha den till då?

Dösia = 50+ = man blir glömsk ?

  • Medlem
  • 2021-04-20 19:50
Ursprungligen av MatsOlov:

Dösia = 50+ = man blir glömsk ?

Då har man ju glömt att man har satt en AirTag på det man letar efter. ?

Ursprungligen av Dalle:

Då har man ju glömt att man har satt en AirTag på det man letar efter. ?

Har precis köpt en ny cykel. Det kanske kan vara till användning för att spåra den om den blir stulen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-20 22:59
Ursprungligen av calinou:

Har precis köpt en ny cykel. Det kanske kan vara till användning för att spåra den om den blir stulen?

Jag är intresserad av att sätta en på sonens cykel. Frågan är dock hur man ska fästa den på ett vettigt sätt?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-21 08:13
Ursprungligen av xms67:

Jag är intresserad av att sätta en på sonens cykel. Frågan är dock hur man ska fästa den på ett vettigt sätt?

Så länge han själv inte har en iPhone (som klarar Air tags) går det bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-21 08:26
Ursprungligen av MatsOlov:

Så länge han själv inte har en iPhone (som klarar Air tags) går det bra.

Nu hänger jag inte med... Vad menar du? Jag tycker det är fysiskt svårt att fästa denna på sonens cykel. Bästa idé är väl silvertejp under sadeln? Hans telefon..? Tänker du att han får notiser om att någon trackar honom? Det borde väl då gå att acceptera?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-21 08:42
Ursprungligen av calinou:

Har precis köpt en ny cykel. Det kanske kan vara till användning för att spåra den om den blir stulen?

Om tjuven har en iPhone så kommer han att bli varnad om att han är trackad.

Ursprungligen av xms67:

Nu hänger jag inte med... Vad menar du? Jag tycker det är fysiskt svårt att fästa denna på sonens cykel. Bästa idé är väl silvertejp under sadeln? Hans telefon..? Tänker du att han får notiser om att någon trackar honom? Det borde väl då gå att acceptera?

Men det kanske går att acceptera att man blir följd med en Air Tag, men å andra sidan kan du följa hans iPhone om du vill, eller om ni båda är på Snap så kan ni se vart ni är. Det är ju inte så att det tidigare varit omöjligt att stalka någon.

För övrigt anser jag att det är fela att övervaka sina barn på detta vis. Är dom små så följer man med dem, annars klarar de väl sig själva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-21 10:09
Ursprungligen av MatsOlov:

Om tjuven har en iPhone så kommer han att bli varnad om att han är trackad.

Men det kanske går att acceptera att man blir följd med en Air Tag, men å andra sidan kan du följa hans iPhone om du vill, eller om ni båda är på Snap så kan ni se vart ni är. Det är ju inte så att det tidigare varit omöjligt att stalka någon.

För övrigt anser jag att det är fela att övervaka sina barn på detta vis. Är dom små så följer man med dem, annars klarar de väl sig själva.

Aha, det var tjuven du tänkte på, då är jag med. Sedan det där med övervakning av barn är en knepig fråga. Jag ser dock saken ner grått än svart eller vit.

1
Bevaka tråden