Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GIF-exportering i Photoshop krånglar. Skrivbehörighetsproblem.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort en enkel animering på fyra rutor, och skulle exportera som animerad gif, precis som jag brukar.
Där får jag upp denna ruta.

Trodde först det var för att jag skissat med en Istock-bild jag inte köpt. Men även efter inköp, kommer samma ruta.
Vad beror det på? Har aldrig fått den förr...
(Kör Creative Cloud med licens och har senaste versionen installerad. IOS 11.2.3 Big Sur)

  • Medlem
  • 2021-04-13 11:07
Ursprungligen av Kajsali:

Jag har gjort en enkel animering på fyra rutor, och skulle exportera som animerad gif, precis som jag brukar.
Där får jag upp denna ruta.

Trodde först det var för att jag skissat med en Istock-bild jag inte köpt. Men även efter inköp, kommer samma ruta.
Vad beror det på? Har aldrig fått den förr...
(Kör Creative Cloud med licens och har senaste versionen installerad. IOS 11.2.3 Big Sur)

Har du kollat i Systeminställningar > Säkerhet och integritet > Integritet om programmet behöver godkännande av något slag?

- Var försöker du spara filen? (intern disk, extern disk, nätverksdisk, molntjänst, osv?)
- Prova att spara en annan sorts fil på den platsen.
- Prova att spara den här filen på en annan plats.

Löst

Ursprungligen av Alix:

Har du kollat i Systeminställningar > Säkerhet och integritet > Integritet om programmet behöver godkännande av något slag?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

- Var försöker du spara filen? (intern disk, extern disk, nätverksdisk, molntjänst, osv?)
- Prova att spara en annan sorts fil på den platsen.
- Prova att spara den här filen på en annan plats.

t

Jag löste det genom att avinstallera och installera PS på nytt, sedan omstart.
Såg att felet funnits i Catalina, så kanske någon gammal inställning hängt med när jag uppdaterat.

1
Bevaka tråden