Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivaren (Canon) vill ha Letter och det driver mig till vansinne

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en Canon MF744C till firman och det håller på att driva mig till vansinne.
När jag skriver ut från min dator vill skrivaren att jag ska fylla på papper LTR. Jag har angett överallt jag kan komma på att det är A4. I apparna, på skrivaren och i inställningar. Förvalt är A4 överallt. Trots det skickar min dator (Big Sur) alltid instruktion till skrivaren att skriva ut på LTR, oavsett om det är Chrome, Word eller Pages som ska skriva ut. Och detta oavsett vad jag har angett för papper och format i utskriftsdialogen.

Senast redigerat 2021-04-13 16:32
Ursprungligen av pmarriott:

Har köpt en Canon MF744C till firman och det håller på att driva mig till vansinne.
När jag skriver ut från min dator vill skrivaren att jag ska fylla på papper LTR. Jag har angett överallt jag kan komma på att det är A4. I apparna, på skrivaren och i inställningar. Förvalt är A4 överallt. Trots det skickar min dator (Big Sur) alltid instruktion till skrivaren att skriva ut på LTR, oavsett om det är Chrome, Word eller Pages som ska skriva ut. Och detta oavsett vad jag har angett för papper och format i utskriftsdialogen.

Visst är det fantastiskt att vi fortfarande, år 2021, drivs till vansinne över A4 / Letter formaten?
Om du helt enkelt känner för att ge upp fighten mot drivrutinerna så kan du ju alltid slå till på lite importerat papper: https://www.amazon.se/Hammermill-Skrivarpappe...

OBS: notera att papperet har ”Stil: bokstav” ???

Om bara jänkarna kunda fatta att US Letter är ett helt idiotiskt pappersformat, som endast ett fåtal länder i världen använder, så skulle livet vara ofantligt mycket lättare!

Jag skulle tro att du antingen försöker att skriva ut till fel pappersfack, eller till ett s k "Bypass Tray".
Många skrivare har dessutom valet i någon inställning nånstans i stil med
"När pappersformatet inte stämmer:
- Skriv ut ändå, beskär utskriften.
- Skriv ut ändå, skala utskriften.
- Fråga efter rätt papperstyp"

Exakt var du har den inställningen, eller om den ens finns, på din skrivare, vet jag inte.

Visade sig att när man lägger till skrivaren så kan man välja mellan bland annat Säker AirPrint och Canon MF744C. Som default väljs säker AirPrint. Väljer man istället Canon så får man välja mellan pappersformat som faktiskt finns här.

1
Bevaka tråden