Fler tecken på en HomePod med skärm dyker upp till ytan

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det var igår som vi skrev om att Apple kan planera en HomePod med skärm och nu har fler tecken på att detta är på väg dykt upp.

Läs hela artikeln här

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-03-23 11:10

Om den kommer att kosta över 6000 (vilket är rätt troligt) så finns det ju faktiskt absolut noll anledning att inte bara köpa en iPad.

Den måste ha en rejäl USP.

Ursprungligen av jonasn:

Om den kommer att kosta över 6000 (vilket är rätt troligt) så finns det ju faktiskt absolut noll anledning att inte bara köpa en iPad.

Den måste ha en rejäl USP.

Om den kommer med en bra högtalare och ett helt annat UI som kan visa mer information på en och samma skärm så finns det enligt mig ganska många anledningar till att köra en sådan istället för iPad. För mig som har kört iPad som kontrollpanel är det just UI:t som är den största boven. Alldeles för lite information som visas.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-03-23 13:37
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Om den kommer med en bra högtalare och ett helt annat UI som kan visa mer information på en och samma skärm så finns det enligt mig ganska många anledningar till att köra en sådan istället för iPad. För mig som har kört iPad som kontrollpanel är det just UI:t som är den största boven. Alldeles för lite information som visas.

Kontrollpanel för..?

Det får liksom inte vara en "one trick pony". En homepod för videosamtal, absolut vettigt, men en iPad går att ta med sig när man vill gå från soffan till köket. En HomePod har visserligen bättre ljud (och mikrofoner) än en iPad men jag är inte säker på att det räcker. En kontrollpanel för home och överblick över Apple News? Ja, men.. man blir även här låst till en plats. Homepod klarar redan att berätta det för dig utan att du måste stå framför skärmen och läsa, och skärmen i din telefon bär du med dig.

Det känns lite krystat som det ser ut nu, men Apple är ju extremt duktiga på att hitta på nya behov för sina kunder så den blir säkert svingrym. Och kommer säkert aldrig att släppas i Sverige.

Hoppas att de släpper en Homepod med skärm😃
Jag är faktiskt lite sugen på att skaffa en Google Nest Hub.
Men det känns bättre med en Apple dito, då man sjunkit alldeles för djupt ner i Apple träsket 😄

Jag har 6st smarta skärmar hemma i dagsläget. 3st nest hub, 2 stora 10” lenovo samt en 6” lenovo. Dessa är mina fotoramar och videospelare till barnen vid behov.

De styr hemmet och ger mig en överblick av vad som händer.

Utöver detta har jag 4 Google Home och 2 nest mini samt ett citation hemmabiosystem.

Allt styrs med rösten.

Och allt tillsammans för under 25000kr.

Samma setup hos Apple skulle tveklöst gå på 70-80tkr om den fanns.

Ljudet skulle inte heller nå Citation hemmabion med det de har idag.

Därför så kommer jag inte trots villaöverlåtelser känslan att byta.

Sen är SIRI det som kanske är den främsta orsaken till att jag inte byter. Hon är helt enkelt inte bra på svenska.

• Medlem
  • Malmö
  • 2021-03-24 21:17

Personligen ser jag inte idag nyttan med en sådan produkt. Vi har iPads, iPhones, HomePods men kan inte se vad vi skulle behöva en av dessa konsoliderad produkt till.

1
Bevaka tråden