Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker personen som skapade "My Geo Spot" appen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att denna fanns här på 99mac förut men glömt namnet.

Vill komma med ett önskemål till denna suveräna app.

Brukade alltid ha denna app startad så om jag snabbt ville spara en plats var det bara att trycka med /fingret/tummen på fingertrycksavläsaren så var man inne i appen, dvs två tryck så hade man sparat platsen...
Inte lika enkelt med ansikts-igenkänning då man oftast har mobilen monterad i stående läge och sällan mitt framför ansiktet.

Så, kan den inte bara hålla skärmen vid liv och endast dimma ner den efter ett tag, typ som navigations-appar gör?
Vore jäkligt smidigt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-03-08 05:29

mailto:[email protected]?subject=My%20Geo%20Spot%20App%20feedback

Ursprungligen av frazze:

mailto:[email protected]?subject=My%20Geo%20Spot%20App%20feedback

Vad är det meningen att jag ska göra med det där?

Jag vet ju att han finns här på 99mac eller har funnits iaf. Går man in på Appstore så har inget hänt på 6 år...

Ursprungligen av CekariYH:

Vad är det meningen att jag ska göra med det där?

Ja sannolikt så föreslår han att du ska maila in där för att få kontakt med honom. ?

Ursprungligen av Kaffekopp:

Ja sannolikt så föreslår han att du ska maila in där för att få kontakt med honom. ?

Jo, så mycket fattar jag också, men var ska jag klistra in det där, och i vilken app, för Mail tar det inte...

Ursprungligen av CekariYH:

Jo, så mycket fattar jag också, men var ska jag klistra in det där, och i vilken app, för Mail tar det inte...

Klistra in detta i stället (i en epostklient eller webbmejl):

[email protected]
Ursprungligen av CekariYH:

Jo, så mycket fattar jag också, men var ska jag klistra in det där, och i vilken app, för Mail tar det inte...

Klipp ut "[email protected]" den texten och använd det som epostadress. Skicka sedan ett mail till den adressen på samma sätt som du annars skickar mail.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-03-08 13:51
Ursprungligen av CekariYH:

Vad är det meningen att jag ska göra med det där?

Jag vet ju att han finns här på 99mac eller har funnits iaf. Går man in på Appstore så har inget hänt på 6 år...

Jag hittade länken på den här sidan

http://mygeospot.basecode.se/

Längst ner på sidan uppmanar dom användare att höra av sig om hen har några frågor. Inte värre än så... ☺️

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-03-08 14:02

Ser ut att vara denna medlem här. https://www.99mac.se/medlem/17416275

Ursprungligen av Gäddnos:

Ser ut att vara denna medlem här. https://www.99mac.se/medlem/17416275

Japp, har PM:at honom/henne också...

Han/Hon har ju inte varit aktiv på här i forumet på en 5-6 månader :-/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-03-09 13:51

Kolla på Teknikveckan också, många flyttade dit.

Ursprungligen av Gäddnos:

Ser ut att vara denna medlem här. https://www.99mac.se/medlem/17416275

Du hann före

Jag lyckades också hitta fram. Det är intressant hur relativt lätt det är att hitta sådan information med de digitala spår som vi lämnar efter oss.

Det är trevligt att se att det finns människor som är redo att tacka andra för att de har gjort något användbart

Hej allihop! Det är jag som gjort appen. Har dock inte hängt här på ett tag. Så jag lyckades missa meddelandet.

Ursprungligen av CekariYH:

Jag vet att denna fanns här på 99mac förut men glömt namnet.

Vill komma med ett önskemål till denna suveräna app.

Brukade alltid ha denna app startad så om jag snabbt ville spara en plats var det bara att trycka med /fingret/tummen på fingertrycksavläsaren så var man inne i appen, dvs två tryck så hade man sparat platsen...
Inte lika enkelt med ansikts-igenkänning då man oftast har mobilen monterad i stående läge och sällan mitt framför ansiktet.

Så, kan den inte bara hålla skärmen vid liv och endast dimma ner den efter ett tag, typ som navigations-appar gör?
Vore jäkligt smidigt.

Vad kul att du uppskattade appen! Det var faktiskt en nära vän till mig som även är fotograf som bad om just det du beskriver. Alltså att bara kunna öppna appen och trycka för att spara platsen.

Nu har det hänt en del sedan 2014 så jag vet inte om jag vågar öppna upp Xcode-projektet och uppdatera allt. Men jag ska ge det ett försök så fort jag har lite tid över. Borde inte vara så svårt att låta den hålla telefonen vaken.

1
Bevaka tråden