Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Patent talar för återkomst av MagSafe

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Även om Apple alldeles nyligen presenterade en ny version av MagSafe med iPhone 12-serien så verkar det som att ännu en variant kan vara på gång.

Läs hela artikeln här

Frågan är vad EU skulle säga om en sådan lösning? De vill väl att alla ska ha USB-C, bara ett förslag ännu som inte har gått igenom tror jag. Men om de skulle ha en sådan MagSafe kontakt även på mobiler så kunde de spara pengar på att ta bort trådlös laddning. Men i och med att Apple har investerat i div, magnetiska tillbehör så vet jag inte. Många patent realiseras inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2021-03-04 11:51
Ursprungligen av johnh3:

Frågan är vad EU skulle säga om en sådan lösning? De vill väl att alla ska ha USB-C, bara ett förslag ännu som inte har gått igenom tror jag. Men om de skulle ha en sådan MagSafe kontakt även på mobiler så kunde de spara pengar på att ta bort trådlös laddning. Men i och med att Apple har investerat i div, magnetiska tillbehör så vet jag inte. Många patent realiseras inte.

Apple uppfyller ju förra eu standarden med USB då laddaren är en usb enhet. Du behöver ju bara rätt typ av sladd.
Edit: Kanske vi kan ladda dator och telefon med samma sladd framöver.

En del Sony Xperia hade magnetladdning:
http://magnector.com/wp-content/uploads/2014/...

Var på den tiden Sony fortfarande var ett stort märke inom mobilindustrin.
Så det var ett koncept som funkade. Kul om Apple kunde ta vid med en vidareutvecklad lösning.

1
Bevaka tråden