Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple utökar gratisperioden för Apple TV+

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du köpte en Apple-produkt så fick du även ett års Apple TV+ på köpet och nu har tiden förlängts ännu en gång.

Läs hela artikeln här

Det är bra, samtidigt undrar man om inte tåget har gått för Apple TV Plus? De andra tjänsterna är på offensiven. Jag tror de får göra nåt drastiskt för att vara relevanta, som att köpa MGM filmstudion som det ryktades om. Men samtidigt fylla på med eget innehåll.

Men att bara fortsätta som nu tar för lång tid.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-16 12:45

Trevligt att det förlängs. Å andra sidan tittar jag aldrig på det. Senaste var Ted Lasso, som var helt ok men inget mästerverk.

Apples miss med all egen produktion är att det ser för polerat ut. Tycker man tappar lite av känslan då. Kan också tycka att det lyser igenom att alla stora namn tackar ja för pengarna. Varför skulle de annars lägga tid på en i jämförelse obskyr tjänst? ATV+ borde snarare satsa på nya okända begåvningar och bannlysa Hollywood-eliten. Eller fler internationella produktioner.

Ursprungligen av johnh3:

Det är bra, samtidigt undrar man om inte tåget har gått för Apple TV Plus? De andra tjänsterna är på offensiven. Jag tror de får göra nåt drastiskt för att vara relevanta, som att köpa MGM filmstudion som det ryktades om. Men samtidigt fylla på med eget innehåll.

Men att bara fortsätta som nu tar för lång tid.

Fast ser man vad Apple One kostar så är det ju egentligen inga extra pengar för Apple TV+. Inte så att jag är hänförd men såg ett par serier förra året och helt ok.

Ursprungligen av Snoopy:

Fast ser man vad Apple One kostar så är det ju egentligen inga extra pengar för Apple TV+. Inte så att jag är hänförd men såg ett par serier förra året och helt ok.

Visserligen men Apple TV Plus ska finnas inbyggt i flera nya smart TV apparater. Alla har inte iPhones, utan Android enheter. Så de måste kunna konkurrera med HBO, Netflix m.m.. på egna ben.
Ungefär som Apple Music som också finns på Android.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-17 17:38
Ursprungligen av ibish:

ATV+ borde snarare satsa på nya okända begåvningar och bannlysa Hollywood-eliten.

Jag kan bara tala för mig själv men det hade högst troligt gjort att jag hade sagt upp tjänsten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-17 17:56
Ursprungligen av zinned:

Jag kan bara tala för mig själv men det hade högst troligt gjort att jag hade sagt upp tjänsten.

Jag kommer säga upp efter den oändliga gratisperioden.

Kommer du fortsätta betala med nuvarande utbud?

Ursprungligen av johnh3:

Visserligen men Apple TV Plus ska finnas inbyggt i flera nya smart TV apparater. Alla har inte iPhones, utan Android enheter. Så de måste kunna konkurrera med HBO, Netflix m.m.. på egna ben.
Ungefär som Apple Music som också finns på Android.

Sant, du har rätt.
Jag befinner mig i en applebubbla, inte desto mindre finns det många ägare av iPhones och då är det en ganska låg kostnad vilket jag belyser. Vore intressant med statistik hur stor andel med ny smart TV med stöd för Apple TV + som kör Android mobil. vs. ägare av iPhone och annat från Apple?

Ursprungligen av ibish:

Trevligt att det förlängs. Å andra sidan tittar jag aldrig på det. Senaste var Ted Lasso, som var helt ok men inget mästerverk.

Apples miss med all egen produktion är att det ser för polerat ut. Tycker man tappar lite av känslan då. Kan också tycka att det lyser igenom att alla stora namn tackar ja för pengarna. Varför skulle de annars lägga tid på en i jämförelse obskyr tjänst? ATV+ borde snarare satsa på nya okända begåvningar och bannlysa Hollywood-eliten. Eller fler internationella produktioner.

Såg Tehran och även om den var lite ojämn så var den ok. Tycker sett till det som finns är det väl mycket internationellt utbut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-17 21:44
Ursprungligen av ibish:

Jag kommer säga upp efter den oändliga gratisperioden.

Kommer du fortsätta betala med nuvarande utbud?

Osäkert. Sett till utbudet, absolut inte. Dock kan det bli så att vi hakar på Apple One och då får vi ju den ändå.

1
Bevaka tråden