Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix testar Spatial Audio för AirPods Pro och Max

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples egna ljudformat för sina lite dyrare hörlurar som presenterades med iOS 14 verkar snart komma till streamingjätten Netflix.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2021-01-17 01:35

Jag trodde det var sensorerna i lurarna som gjorde att ljudet blev rätt...

En iPad på stativ står ju helt stilla och varken gyro eller accelerometer kommer behövas..

Vad är det så som gör att det inte skulle funka på en Apple TV? ?

Jag måste ha missat något.. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-17 14:51
Ursprungligen av Jeo:

Jag trodde det var sensorerna i lurarna som gjorde att ljudet blev rätt...

En iPad på stativ står ju helt stilla och varken gyro eller accelerometer kommer behövas..

Vad är det så som gör att det inte skulle funka på en Apple TV? ?

Jag måste ha missat något.. ?

1) En AppleTV har inte dessa sensorer då det är en stationär produkt.

2) Även om den hade haft det så är det ju bildvisarens (tv:ns) position som lurarna ska parera mot, inte mot AppleTV-boxen och den har ju ingen aning om var du har din tv någonstans.

  • Medlem
  • 2021-01-17 21:26
Ursprungligen av zinned:

1) En AppleTV har inte dessa sensorer då det är en stationär produkt.

2) Även om den hade haft det så är det ju bildvisarens (tv:ns) position som lurarna ska parera mot, inte mot AppleTV-boxen och den har ju ingen aning om var du har din tv någonstans.

Jag har nog missuppfattat hela grejen med rumsligt ljud.

Jag trodde att det var att man fick Dolby Atmos/surround i sina hörlurar när man tittade rakt på skärmen/tvn och att det då inte behövdes något gyroskop eller annat. Därför tänkte jag att det skulle funka med Apple TV... ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-17 21:50
Ursprungligen av Jeo:

Jag har nog missuppfattat hela grejen med rumsligt ljud.

Jag trodde att det var att man fick Dolby Atmos/surround i sina hörlurar när man tittade rakt på skärmen/tvn och att det då inte behövdes något gyroskop eller annat. Därför tänkte jag att det skulle funka med Apple TV... ?

Jag förstår men det verkar tyvärr vara så att Spatial Audio klassas som hela grejen, att man inte bara kan få ”rumsligt ljud” utan det är hela paketet.

1
Bevaka tråden