Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Analytiker: Försäljningen av iPhone 12 Mini är låg

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra hösten släppte Apple en telefon som många har velat ha länge - iPhone 12 Mini, men säljer den så bra som alla hade trott?

Läs hela artikeln här

Ja Apple har så många mobiler i sin produktportfölj nu hela 7 stycken om man inte räknar minnestorlek/konfigurationer, så att alla skulle ha samma procentandel var för sig väl inte väntat. Förr var det en stor och en lite mindre man hade att välja på om man var ute efter en iPhone, eller äldre modeller som fanns ute i elektronikhandeln.. En annan liten modell i sortimentet finns också i form av iPhone SE som är en trevlig kapabel telefon och bra mycket billigare än 12 Mini.
Men jag tror man får vänta nåt kvartal eller två till innan man ser hur det går.
När vanligt folk ska uppgradera/förnya abonnemang etc.. Tech entusiater (där jag får räknas in) brukar köpa tidigt, men de är nog en mindre andel.

Gillar min iPhone 12 Mini så jag hoppas Apple fortsätter med en liten mobil som ett alternativ.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-01-07 11:54

När min Xs, som vägde minst av dom då aktuella modellerna, är slut så blir det en nånting 13/14 Mini om den finns kvar. Det går inte att räkna med att alla byter var år så fort det kommer nya modeller.

Jag köpte en 12 Pro, kom från en iPhone 7.
Tycker att den är lite för stor, hade gärna köpt en Mini om jag hade vetat vad jag vet idag.

Jag har haft gamla SE, 6S, 6S max, XS, 11 Pro och nu 12 Mini. Äntligen en telefon jag kan hantera med en hand som man kunde förr i tiden. När jag gick från gamla SE till större skärmar blev jag lite besviken på att den större skärmen används dåligt. Allt är bara lite större, samma antal ikoner på startsidan trots större skärmar. Operativsystem för mobiltelefoner är utvecklade för små skärmar 3,5-4" och jag tycker inte de hanterar de större skärmarna på ett bra sätt. Ok, man kan se lite mer på en sida i safari men man skrollar ju ändå hela tiden så det spelar ingen roll.

Jag är också glad att Apple inte gjorde mini:n klenare på något sätt (förutom batteristorleken). Jag har alla features som vanliga 12an har. Det enda jag skulle önska är att de byter ut ultravidvinkeln mot telelinsen (som bara finns på Pro) som är mer användbar.

Sedan jag fick min 12 mini har jag aldrig ångrat mig och längtat tillbaka till en större o tyngre telefon.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-01-07 23:53
Ursprungligen av Redaktionen:

Förra hösten släppte Apple en telefon som många har velat ha länge - iPhone 12 Mini, men säljer den så bra som alla hade trott.

Ni menar väl ändå i höstas, eller hur? ?

Ursprungligen av C-Carlsson:

Det enda jag skulle önska är att de byter ut ultravidvinkeln mot telelinsen (som bara finns på Pro) som är mer användbar.

Själv föredrar jag vidvinkel framför optisk zoom, om jag måste välja.
Däremot hade jag nog saknat Lidar.

Ursprungligen av carlsson:

Själv föredrar jag vidvinkel framför optisk zoom, om jag måste välja.
Däremot hade jag nog saknat Lidar.

Hur används lidar idag? Finns det något vettigt? Själv ser jag framför mig hur lidar skulle kunna mäta upp ett rum/hus och sedan automagiskt resultera i en cad-ritning. Eller åtminstone skapa ett vettigt elektroniskt underlag till en cad-ritning. Men något sådant har jag inte sett/hört talas om...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-01-09 09:23

Snabbare fokusering i dåligt ljus.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-01-09 10:50

Lidar på iPad Pro 2020

Ursprungligen av mattiL:

Lidar på iPad Pro 2020

Med vilken app?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-01-10 09:44
Ursprungligen av Ancientdragon:

Med vilken app?

Lidar Camera, den var gratis då men nu verkar de ha abonnemang.
Appen raderad nu, den verkar dessutom ha fått en massa fake reviews, min bild tagen för ett antal månader sedan, i september.

Jag tror att det här med Lidar kommer slå igenom rejält under de närmaste två åren. Det finns otroligt många användningsområden, allt från att mäta storlek på objekt (tänk skicka paket), till att inreda rum, och på skönhetssalonger.
Just det sista är jag förvånad över att ingen har gjort än. Tänk er själa att komma till frisören/make up-stället osv, och de scannar först av dig för att sedan applicera hår etc i appen, på DITT ansikte! Det kommer bli grymt!

  • Medlem
  • International user
  • 2021-01-11 10:22

Lär ju skaffa en 12 Mini när den kommer i företagets utbud av firma telefoner. Antagligne under 2021 eller i värsta fall 2022 pga spar tider. Min 8a börjar vara sliten, iofs skulle kanske ett batteribyte pigga upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2021-01-11 10:32
Ursprungligen av johan_tanying:

Hur används lidar idag? Finns det något vettigt? Själv ser jag framför mig hur lidar skulle kunna mäta upp ett rum/hus och sedan automagiskt resultera i en cad-ritning. Eller åtminstone skapa ett vettigt elektroniskt underlag till en cad-ritning. Men något sådant har jag inte sett/hört talas om...

Såg ett koncept där man använde lidar för blinda, men knappast någon färdig product än. Jag gissar på att användnings områdena kommer att explodera, samt när detta blir vanligt kommer vi få se än mer produkter med lidar då komponenterna kommer ner i pris.

Ursprungligen av juanito:

Såg ett koncept där man använde lidar för blinda, men knappast någon färdig product än.

Cyberdyne håller på och utvecklar för fullt, misstänker jag?

Nu när Samsung har visat upp nya S21 serien med tre rätt stora enheter, så känns det som iPhone 12 Mini har framtiden för sig, för de som gillar mer kompakta mobiler.
Samsung är inget alternativ längre för de som gillar kompakt, det sista i det segment de hade var Galaxy S10e.

På Android sidan är det möjligen den kommande Sony Xperia 5 Mark III som kan utmana. Men den ligger något halvår bort antagligen.

1
Bevaka tråden