Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående tråden: ”Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter!”

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vart tog "Moahahahahahaha!" i rubriken vägen?

---
Avser denna tråd. Tråd avdelad hit för denna diskussion. /Moderator

Senast redigerat 2021-01-05 21:26
  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-05 21:01
Ursprungligen av johan_tanying:

Vart tog "Moahahahahahaha!" i rubriken vägen?

Det undrar jag också. En tråd som har haft samma rubrik i över tio år och plötsligt ändrar någon den?

Kan denne någon ge sig till känna?

Jag kan se att startinlägget ändrades enligt detta: Senast redigerat 2020-09-09 12:48*. Jag har inget minne av det, och det har i vart fall gått fyra månader. Om det vore viktigt att ”Moahahahahahaha!” är med i rubriken kanske reaktionen hade kommit tidigare? Är det forumets mening att rubriken ska återställas så att den innehåller ”Moahahahahahaha!”? Var ska i så fall ”Moahahahahahaha!” placeras, först eller sist?

PS. Allmänt gäller att man ska rapportera saker och ting, inte kommentera i forumet. Men detta är så pass apart för mig att jag ändå inte skulle veta hur jag ska hantera det. Så diskutera fritt.

*Loggen sträcker sig bara bakåt till 3 januari men består mest av borttaget spam.

Senast redigerat 2021-01-05 21:50
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-01-06 11:15

Någon moderat som är extra känslig eller kan trådstartaren ha ändrat rubriken?

Tror att Moahahahahahah skall vara sist.

Ursprungligen av MatsOlov:

...kan trådstartaren ha ändrat rubriken?

Så vitt jag vet kan man bara ändra sina inlägg i 24 timmar.

Det är ju ingen som skrivit i tråden sedan september, så det är ju inte så märkligt att ändringen inte uppmärksammats förrän nu.

Undrade mest om det är jag själv som fått hjärnsläpp och kommer ihåg helt galet...

Vad gäller just denna tråd (och ett par liknande) är det ju just den unika rubriken som gör att man minns den och kan söka efter den. Men låt för all del rubriken vara kvar som den är nu. Vi vet ju om det numera.

Sedan kan man ju innerst inne kanske eventuellt möjligen tycka att det är en aning klåfingrigt att ändra ikoniska trådrubriker med tio år på nacken. (Åtgärdande av felstavningar etc är förstås något annat.)

Ursprungligen av MatsOlov:

Någon moderat som är extra känslig eller kan trådstartaren ha ändrat rubriken?

Tror att Moahahahahahah skall vara sist.

Trådstartaren @Sixten (dvs f.d. @Goflorp) har inte varit inne och skrivit på flera år. Tröttnade nog under Sweclockers-tiden. Men innan dess var han en av forumets mest aktiva medlemmar. Skapade om inte annat de långlivade – och långa – glad- och surtrådarna förutom moahahaha-tråden.

¿Que? Nu försvinner moderatorerna också? Skulle svara och lät fönstret stå öppet ett tag här under kvällen. Vid postning dök ett felmeddelande upp... Såhär hade jag börjat svara och det (och tidigare inlägg) är verkligen ingen kritik mot @Zeugma utan mest ett förvånat konstaterande i största allmänhet.

-----

Ursprungligen av Zeugma:

Jag kan se att startinlägget ändrades enligt detta: Senast redigerat 2020-09-09 12:48*. Jag har inget minne av det, och det har i vart fall gått fyra månader. Om det vore viktigt att ”Moahahahahahaha!” är med i rubriken kanske reaktionen hade kommit tidigare? Är det forumets mening att rubriken ska återställas så att den innehåller ”Moahahahahahaha!”? Var ska i så fall ”Moahahahahahaha!” placeras, först eller sist?

PS. Allmänt gäller att man ska rapportera saker och ting, inte kommentera i forumet. Men detta är så pass apart för mig att jag ändå inte skulle veta hur jag ska hantera det. Så diskutera fritt.

*Loggen sträcker sig bara bakåt till 3 januari men består mest av borttaget spam.

Men visst är det ovanligt att rubriker ändras öht? Förutom i sprillans nya trådar skapade av sprillans nya medlemmar som skriver "datan är kass" i rubriken och en moderator sedan får gå in och ändra till något mer beskrivande (typ) "Macbook Air 2010 tappar trådlöst nätverk". Just att gamla "klassiska" trådar får en ny rubrik kan jag inte minnas har skett tidigare. Någon som tyckte rubriken var för lång och inte fick plats på (iPhone)skärmen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-06 22:47

Jag efterlyser fortfarande denne någon som redigerade denna rubriken. Bevisligen måste det vara en moderator som har ändrat den.

Varför skriver inte denna personen här? Bara såg vem du är och förklara anledningen till varför du ändrade den så kan denna sak vara ur världen.

Rubriken återställd. Tråden stängd.

1
Bevaka tråden