Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera från gammalt OSX

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-12-15 15:38

Jag försöker uppgradera från gammalt OSX 10.10 till nyare på en Mac Mini 2012. Det senaste den tar ska vara 10.15 men det verkar inte funka direkt för man måste gå via äldre OSX. Dessa äldre är dock svåra att hitta. Jag har gått igenom instruktionen på Apples hemsida men det leder ingen vart och testat andra tips på hur man hittar dem men inget funkar. På App Store kan jag iaf inte hitta dem. Tips någon?

Ursprungligen av HeLe:

Jag försöker uppgradera från gammalt OSX 10.10 till nyare på en Mac Mini 2012. Det senaste den tar ska vara 10.15 men det verkar inte funka direkt för man måste gå via äldre OSX. Dessa äldre är dock svåra att hitta. Jag har gått igenom instruktionen på Apples hemsida men det leder ingen vart och testat andra tips på hur man hittar dem men inget funkar. På App Store kan jag iaf inte hitta dem. Tips någon?

Hämta El Capitan på din mac, och gör en USB-installerare:

https://support.apple.com/sv-se/HT201372 Citat:

I en installerad El Capitan-miljö kan du hämta Catalina och göra samma sak. Ibland trasslar det, så det är smidigare med en USB-sticka.

1
Bevaka tråden