E-sim hos Telia(nyinlagt/nybeställt fungerar inte)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, jag hade missat att avaktivera pin-kod för det e-sim jag lade in i telefonen förra veckan när jag fick min 12 Pro Max, så ikväll efter uppdateringen av iOS frågade den efter detta.
Jag hade inte Pin-koden och hittade den heller inte på mina sidor hos Telia(vilket är helt sjukt).

Jag bestämmer mig för att ”ah, jag beställer väl bara ett nytt e-sim och lägger in, samt tar bort det jag inte har Pin-kod till”.
Men när jag lagt in det nya får jag ingen täckning.

Varför? Ska man inte kunna göra så här?
Jag trodde först att något gick fel så jag gjorde om proceduren 2 ggr, men samma resultat.

Det är som att nya e-sim:et aktiveras, men jag får ändå inte täckning. (Mitt telefonnr ”registreras” heller inte in i raden för mitt nya e-sim - mina gamla e-sim fanns ju där i en lista och på de raderna står mitt nr).

Någon som kan förstå detta och ha en förklaring?

Senast redigerat 2020-12-14 23:55

Uppdatering:

Efter att natten gjorde jag en soft reset och då fick jag täckning (detta gjorde jag ett par gånger igår kväll utan att det fungerade, men nu gjorde det alltså det).

1
Bevaka tråden