Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper sina årliga julerbjudande i samband med Black Friday

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples julerbjudande sträcker sig från idag till måndag och vid köpet av en utvald produkt får man presentkort att använda i Apple Store.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2020-11-27 08:15

Fan, inget för nya Minin

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2020-11-27 15:28

Ni skriver så här:
Dessa presentkort går endast att användas i Apple Store och kan användas på de utvalda produkterna i samband med köpet.

Och enligt Apples villkor, så står det också liknande.

Jag vill köpa nya Apple TV 4K och då får man ett presentkort på 460 kr. Jag trodde att jag kunde använda det direkt på köpet av Apple TV 4k, så jag betalar mindre för varan. Jag ringde till Apple Store, de sa att det inte går. Hmm.. jag blir konfunderad.

Så det är endast ett presentkort man får som rabatt, inget annat.
Jag har även chattat med Apple Store, och de säger samma sak.

Senast redigerat 2020-11-27 15:41
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-27 15:37
Ursprungligen av macki81:

Ni skriver så här:
Dessa presentkort går endast att användas i Apple Store och kan användas på de utvalda produkterna i samband med köpet.

Och enligt Apples villkor, så står det också liknande.

Jag vill köpa nya Apple TV 4K och då får man ett presentkort på 460 kr. Jag trodde att jag kunde använda det direkt på köpet av Apple TV 4k, så jag betalar mindre för varan. Jag ringde till Apple Store, de sa att det inte går. Hmm.. jag blir konfunderad.

Det är praxis att presentkortet kommer *efter* köpet. Det är ju tänkt (från säljarens sida) att skapa mer-köp från kundens sida. Om du vill ha det direkt vid samma köptillfälle kallas det för rabatt.

(Fast jag håller med att den svenska formuleringen lämnar mycket att önska, och att den engelska/amerikanska versionen är helsnurrig - finns det någon juridiskt skolad eller drillad som kan reda ut detta?)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2020-11-27 15:57
Ursprungligen av frazze:

(Fast jag håller med att den svenska formuleringen lämnar mycket att önska, och att den engelska/amerikanska versionen är helsnurrig - finns det någon juridiskt skolad eller drillad som kan reda ut detta?)

Ja, det roliga är att killen på Apple Stores chatt tolkade exakt som jag. Sen kom han tillbaka och sa att det inte är så jag ska tolka meningen ??‍♂️

Ursprungligen av macki81:

Ni skriver så här:
Dessa presentkort går endast att användas i Apple Store och kan användas på de utvalda produkterna i samband med köpet.

Och enligt Apples villkor, så står det också liknande.

Ja förlåt jag ändrade texten nu och trodde att jag tolkade det finstilta rätt även om jag var skeptisk. ?

1
Bevaka tråden