Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orange plupp på Iphone 7

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag pratar i telefon så visas en orange plupp på telefonens höger sida. Litte googling säger det här:

Citat:

Orange plupp – mikrofonen
På Mac finns ingen indikator för en aktiv mikrofon, men IOS 14 visar en orange plupp istället för en grön när enbart mikrofonen och inte kameran är aktiv. Båda kan inte vara aktiva samtidigt, utan systemet utgår från att du förstår att om kameran är på så kan mikrofonen också vara på. Video är nog för de flesta ett större integritetshot än ljud.

Precis som med kameran kan du stänga av tillgång till mikrofonen i integritetsinställningarna för appar du inte vet behöver lyssna. Och precis som kameraindikatorn visas mikrofonindikatorn oavsett om ljudet spelas in eller inte.

Jag har inte haft igång mikrofen för någon app.

Citat:

Se vilken app det var
Om du undrar vilken app som använder, eller nyss använde, kameran eller mikrofonen kan du öppna Kontrollcenter. Medan någon av funktionerna är aktiva och en stund efter visas här längst upp huruvida det var kameran eller mikrofonen samt vilken app det var som aktiverade den.

Det enda jag har i kontrollcenter är det här två: Ficklampa och Kamera. Jag har gått igenom alla appar, ingen har åtkomst till mikrofon eller kamera men ändå så lyser orange plupp vid samtal. Vad kan det vara?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-11-22 20:52

Hur kan den i andra änden av ditt telefonsamtal höra dig om du inte använder en mikrofon? Då blir det ju mer som en monolog istället för samtal.

Ursprungligen av Gäddnos:

Hur kan den i andra änden av ditt telefonsamtal höra dig om du inte använder en mikrofon?

Jag och tjejen har samma modeller och samma IOS. Varför lyser orangea pluppen på min telefon men inte på hennes?

---
Inlägg redigerat pga brott mot trivselregler. Andra inlägg dolda. /Moderator

Senast redigerat 2020-11-22 22:01
1
Bevaka tråden