Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är störst verkligen bäst - vi testar iPhone 12 Pro Max och iPhone 12 Mini

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då har samtliga modeller i iPhone 12-serien äntligen lanserats och frågan är om störst alltid är bäst?

Läs hela artikeln här

Ja beror nog på behovet om man väljer en stor eller liten mobil. Läste nånstans att det är främst i den asiatiska marknaden de vill ha så stora ”phablets” som möjligt. De har mer sällan datorer/plattor och mobilen är ofta den enda ”datorn” de har. Kvinnor brukar dessutom ha handväskor så det är enkelt att ha en stor mobil i väskan. Asien, inklusive Kina är en folkrik marknad så tillverkare anpassar sig efter det.

Men har man redan en surfplatta och en dator tror jag många vill ha en lite mindre mobil. Som kille med bara en jacka så lättare att ha en liten i innerfickan också, blixtlåset går rent av stänga. Skönt slippa bära på en tung tegelsten ungefär. Så iPhone 12 Mini kändes som ett genialt drag av Apple. I synnerhet när många Android tillverkare har övergett den nischen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-22 22:06

Jag funderar på om det kan uppstå en marknad där vissa köper två telefoner? En mindre(mini) för middagar och vissa andra sammanhang där man inte kommer använda telefonen så mycket och där det samtidigt vore bra om den är lätt och smidig. För andra tillfällen vill man ha något större sp att man kan "jobba" mer med den.

Jmf klockvärden där det finns uttalade klockor för vissa situationer, dress-ur etc. Vet att klockliknelsen blir fel på många sätt, men ändå en liknelse.

Ursprungligen av xms67:

Jag funderar på om det kan uppstå en marknad där vissa köper två telefoner? En mindre(mini) för middagar och vissa andra sammanhang där man inte kommer använda telefonen så mycket och där det samtidigt vore bra om den är lätt och smidig. För andra tillfällen vill man ha något större sp att man kan "jobba" mer med den.

Jmf klockvärden där det finns uttalade klockor för vissa situationer, dress-ur etc. Vet att klockliknelsen blir fel på många sätt, men ändå en liknelse.

Ja jag har en extra mobil en Sony Xperia L4 för andra sammanhang med ett laddat refillkort. Men det är en billig mobil som man inte skulle bli så rädd om den blev stulen eller gick sönder.

Blir för dyrt med två iPhones helt enkelt. Såvida man inte skulle skaffa en äldre mobil på utgående.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-23 10:59
Ursprungligen av johnh3:

Ja jag har en extra mobil en Sony Xperia L4 för andra sammanhang med ett laddat refillkort. Men det är en billig mobil som man inte skulle bli så rädd om den blev stulen eller gick sönder.

Burner phone...

Ursprungligen av zinned:

Burner phone...

?

Nej nu har jag faktiskt beställt en Grön 256 mini till en kostnad av en PRO nästan..

Jag kan inte annat än fascineras av formen och det finns ju iPads som någon måste köpa med

Efter 2 dagar med min gröna mini så är jag mer än nöjd. Storleken är perfekt. En 5,4 tumsskärm på en iPhone 5. Precis det jag alltid önskat mig.

Jag är lite orolig för batteritiden men i skrivande stund är klockan 23:30 och telefonen togs från laddaren i morse 07:00.

Jag har streamat musik i 2 timmar och haft skärmen på i 6 timmar, surfat 5 av dessa och spelat Asphalt en 1. Jag har även pratat i telefon en timme.

Jag är nu på 24%

Min XS Max låg något högre än detta vid samma användning.

Men att äntligen få han en liten telefon med topp prestanda känns ändå värt det.

Ursprungligen av johnh3:

Ja beror nog på behovet om man väljer en stor eller liten mobil. Läste nånstans att det är främst i den asiatiska marknaden de vill ha så stora ”phablets” som möjligt. De har mer sällan datorer/plattor och mobilen är ofta den enda ”datorn” de har. Kvinnor brukar dessutom ha handväskor så det är enkelt att ha en stor mobil i väskan. Asien, inklusive Kina är en folkrik marknad så tillverkare anpassar sig efter det.

Men har man redan en surfplatta och en dator tror jag många vill ha en lite mindre mobil. Som kille med bara en jacka så lättare att ha en liten i innerfickan också, blixtlåset går rent av stänga. Skönt slippa bära på en tung tegelsten ungefär. Så iPhone 12 Mini kändes som ett genialt drag av Apple. I synnerhet när många Android tillverkare har övergett den nischen.

Rymmer dom stora mobilerna i en jeansficka? Killar har inte handväska.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-29 10:41
Ursprungligen av calinou:

Rymmer dom stora mobilerna i en jeansficka? Killar har inte handväska.

Jag har min 12 PM i jeansfickan fram. Inga problem med det är precis.

Sedan ska det ju sägas att alla jeans inte har samma storlek på fickor heller.

Ursprungligen av Redaktionen:

Då har samtliga modeller i iPhone 12-serien äntligen lanserats och frågan är om störst alltid är bäst?

Läs hela artikeln här

Ja, störst är bäst.

Ursprungligen av calinou:

Rymmer dom stora mobilerna i en jeansficka? Killar har inte handväska.

Tänkte på en jackficka. Även om de ryms så blir det lite klumpigare med en stor mobil om man böjer sig m.m..

Är kalas nöjd med min 12 mini, kan vara ett av de bättre köpen jag gjort i år

Helt ok batteritid, håller ca 2 dygn om det vill sig väl.

Ursprungligen av zinned:

Jag har min 12 PM i jeansfickan fram. Inga problem med det är precis.

Sedan ska det ju sägas att alla jeans inte har samma storlek på fickor heller.

Jag har aldrig haft problem med att få ner telefonen i byxfickan

Sett lite statistik. Den vanliga iPhone 12 säljer riktigt bra. iPhone 12 Mini mindre bra. Så det kanske blir ett engångsexperiment för Apples del. Fast med så många modeller de nu har i sortimentet måste ju nån modell sälja sämst förstås:
https://www.youtube.com/watch?v=ILPNDie6ia4&t...

Ursprungligen av johnh3:

Sett lite statistik. Den vanliga iPhone 12 säljer riktigt bra. iPhone 12 Mini mindre bra. Så det kanske blir ett engångsexperiment för Apples del. Fast med så många modeller de nu har i sortimentet måste ju nån modell sälja sämst förstås:
https://www.youtube.com/watch?v=ILPNDie6ia4&t...

Mindre bra som i dåligt?
Mindre bra behöver inte betyda dåligt så det är lite svårt att tolka. Allt säljer mindre bra jämfört med det som säljer bäst

Ursprungligen av BlackSmp:

Mindre bra som i dåligt?
Mindre bra behöver inte betyda dåligt så det är lite svårt att tolka. Allt säljer mindre bra jämfört med det som säljer bäst

Ja fast de har redan en kompakt mobil i sitt sortiment iPhone SE (2020) så jag tror många som har varit ute efter en lite mindre mobil med hyfsat modern hårdvara redan har köpt den.
Till ett betydligt lägre pris.

Ursprungligen av johnh3:

Ja fast de har redan en kompakt mobil i sitt sortiment iPhone SE (2020) så jag tror många som har varit ute efter en lite mindre mobil med hyfsat modern hårdvara redan har köpt den.
Till ett betydligt lägre pris.

Jag vet, vi köpte en SE till min fru och det är ett bra köp även om jag skulle ha gått på 12 mini nu. Det är lite svårt att veta hur 12 Mini står sig mot Apples förväntningar.

1
Bevaka tråden