Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En demonstration på hur mycket 8GB minne klarar av med M1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har blivit lite av en gåta för alla hur mycket minne vi kommer att behöva med Apple Silicon och ett sätt är att mäta sig med den här demonstrationen.

Läs hela artikeln här

Så basmodellen kommer att räcka ett tag. Kul

Herreguuud. Vilka datorer vi Mac-älskare har fått. Detta är lika stort som lanseringen av iPhone. Njut!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-11-19 13:14

Crazy Ken hade liknande resultat på en baseline Air. https://youtu.be/VVtQfsXLnSA

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-11-22 19:32

Funderar på om man ändå inte skall ta en med 16GB för säkerhets skull? Vad tycker ni?

Det faktum att de pressar denna sorts prestanda ur burkarna medan de är både tysta och kalla imponerar. Min begagnade MBP'15 är en fin maskin, men jag kan inte öppna så mycket som en enkel texteditor på den utan att fläktarna varvar upp, och kör jag något krävande på den, som MatLab, så blir den så varm att jag helst inte vill ha den i knäna.

Wakeup-larm för Intel, och i någon mån AMD.

Imponerande hur Apple har lyckats. Men på Microsoft sidan tror jag inte så mycket händer. Även om Qualcomm i teorin ersatte alla Intel och AMD datorer skulle det kanske bara bli några procent av deras totala business. Mobiler är deras prioritet, och lär fortsätta vara så.

Apple har en annan affärsmodell och de gör inga datorer för 5000 kr. Microsoft skulle i teorin kunna göra egna chipp i och för sig, men de är en liten tillverkare jämfört med HP, Dell och de andra.
Men nog tror jag de känner sig pressade av Apple.

1
Bevaka tråden