Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Vi arbetar på en enorm kurvad Philips-skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi recenserar monsterskärmen Philips 346P1CRH och låter vår grafiker jobba några veckor på den. Hur är det att jobba som grafiker på en kurvad skärm egentligen och hur upplever vi en dyr och fullsmetad sådan?

Läs hela artikeln här

Har kört Curved 34" och nu 35" i 5 år, och det är en fröjd att jobba med! Spanar nu på Dells 49"...

Det här med "raka streck" har aldrig någonsin irriterat mig! Det är väl hyfsat uppenbart att strecken följer skärmen!? Hjärnan parerar för det direkt, och att det skulle vara en anledning till att inte välja en välvd skärm känns för mig helt sjukt. Vi är ju alla olika, men om någon som läser detta funderar på att inte köpa en stor, välvd, skärm för att strecken inte är raka, så menar jag att man kan släppa den tanken direkt - Det är ett icke-problem.

/IMHO

Ursprungligen av carlsson:

Har kört Curved 34" och nu 35" i 5 år, och det är en fröjd att jobba med! Spanar nu på Dells 49"...

Det här med "raka streck" har aldrig någonsin irriterat mig! Det är väl hyfsat uppenbart att strecken följer skärmen!? Hjärnan parerar för det direkt, och att det skulle vara en anledning till att inte välja en välvd skärm känns för mig helt sjukt. Vi är ju alla olika, men om någon som läser detta funderar på att inte köpa en stor, välvd, skärm för att strecken inte är raka, så menar jag att man kan släppa den tanken direkt - Det är ett icke-problem.

/IMHO

Jo, men precis. Men jag som jobbar huvudsakligen med raka sträck så krävdes det en liten inlärningskurva, och det var min största oro innan. Men som du som använt det länge märker såklart inte av det, det släppte ganska fort för mig med!

Ursprungligen av carlsson:

Har kört Curved 34" och nu 35" i 5 år, och det är en fröjd att jobba med! Spanar nu på Dells 49"...

Det här med "raka streck" har aldrig någonsin irriterat mig! Det är väl hyfsat uppenbart att strecken följer skärmen!? Hjärnan parerar för det direkt, och att det skulle vara en anledning till att inte välja en välvd skärm känns för mig helt sjukt. Vi är ju alla olika, men om någon som läser detta funderar på att inte köpa en stor, välvd, skärm för att strecken inte är raka, så menar jag att man kan släppa den tanken direkt - Det är ett icke-problem.

/IMHO

Att raka streck antagligen är ett försumbart problem tror jag säkert, av den anledning du anger. Men hur är det när kurvor uttryckligen inte är raka? Olika former av lutade grafer, splines, banor och liknande - är det inte svårt att parera dessa mentalt? Jag har ex. ofta simuleringar som genererar scatterpoint-diagram på skärmen, där bedömning av momentan vinkel och förändring av denna ofta kan ske visuellt långt innan programvara kan räkna fram den strikt, något som har stor betydelse för om jag ska gå vidare med en specifik tung beräkning eller inte. Misstänker att detta skulle vara mycket svårare på en välvd underliggande yta.

1
Bevaka tråden