Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idag lanseras iPhone 12 Pro Max och iPhone 12 Mini

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen är väntan över och idag på otursdagen fredagen den 13:e skall många få sina nya telefoner levererade.

Läs hela artikeln här

Givetvis blev det en 12 mini

Det är Nice

Ursprungligen av @ndreas:

Det är Nice

Sjukt snygg!!!

Beställt en iPhone 12 Mini från Elgiganten. Gillar lite mer kompakta mobiler så det var ett givet köp.

Ursprungligen av johnh3:

Beställt en iPhone 12 Mini från Elgiganten. Gillar lite mer kompakta mobiler så det var ett givet köp.

Nokia 8310 skulle du köpt, grym batteritid och ännu kompaktare ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-14 14:19

Ändå ok nedströmshastighet via LTE på ett random fik i strax utanför Malmö

Någon som kör med e-sim och Telia? I mitt fall är det helt omöjligt att få det att fungera. Får ingen kontakt med nätet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som kör med e-sim och Telia? I mitt fall är det helt omöjligt att få det att fungera. Får ingen kontakt med nätet.

Jag kör på 11 Pro Max, har inte fått men 12a än, men det kanske var på just den senare du menar? Borde ju inte vara någon skillnad.

Ursprungligen av theplague:

Jag kör på 11 Pro Max, har inte fått men 12a än, men det kanske var på just den senare du menar? Borde ju inte vara någon skillnad.

Mitt elände började när jag skulle flytta mii esim från min 11 pro Max till den nya.

Jag kör Telias nya webbtjänst för att beställa esim men det blir något fel i deras system trots att jag får ett nytt esim. Det verkar som att de inte lyckas koppla ihop esim med mitt abonnemang

Jag hittade en felsökningsguide där jag fick mata in icc för simmet och då säger den att jag har fel sim. Så problemet ligger i Telias databaser

Ursprungligen av zinned:

Ändå ok nedströmshastighet via LTE på ett random fik i strax utanför Malmö

Mitt ute i skogen..
med mitt mobildata sim för min iPad medan jag väntar på att få igång mitt huvudnummer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-15 11:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Mitt ute i skogen..
med mitt mobildata sim för min iPad medan jag väntar på att få igång mitt huvudnummer

Det är väl ett helt annat chip i 12:orna så LTE Advanced kanske kan nyttjas eller att det görs bättre?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-11-18 07:16

Internetdelning sker med 5Ghz som standard.
https://www.idownloadblog.com/2020/10/27/ipho...

Har nu min iPhone 12 Mini. Tänkte först att den kommer bli för liten, eftersom jag köpte den utan att ha sett den i verkligheten först. Men den är ju lite större än orginal SE trots allt. Så den känns bra i storlek. Enda irriterande detaljen så här långt är att man kan inte stänga av den med att hålla in strömknappen som på tidigare generationers iPhones. Fick googla mig till hur man ska göra:
https://www.iphonehacks.com/2020/10/how-turn-...

Men i övrigt nöjd.

Ursprungligen av johnh3:

Har nu min iPhone 12 Mini. Tänkte först att den kommer bli för liten, eftersom jag köpte den utan att ha sett den i verkligheten först. Men den är ju lite större än orginal SE trots allt. Så den känns bra i storlek. Enda irriterande detaljen så här långt är att man kan inte stänga av den med att hålla in strömknappen som på tidigare generationers iPhones. Fick googla mig till hur man ska göra:
https://www.iphonehacks.com/2020/10/how-turn-...

Men i övrigt nöjd.

Jag glömmer alltid bort det och trycker som en galning på powerknappen eller går in i inställningar

En annan reflektion provade med mina trådlösa laddare som jag redan har, den med inbyggd fläkt fungerar inte alls med iPhone 12 Mini. Testade en annan utan fläkt, den funkade men den fastnade lite grann och blev något varm.
Är det de inbyggda magneterna i mobilen som ev, påverkar funktionen på något sätt?

Den första laddaren kan vara trasig i och för sig. Men det kanske är så att funktionen är optimal med MagSafe laddarna.

  • Medlem
  • Södermalm
  • 2020-11-21 06:49
Ursprungligen av johnh3:

En annan reflektion provade med mina trådlösa laddare som jag redan har, den med inbyggd fläkt fungerar inte alls med iPhone 12 Mini. Testade en annan utan fläkt, den funkade men den fastnade lite grann och blev något varm.
Är det de inbyggda magneterna i mobilen som ev, påverkar funktionen på något sätt?

Den första laddaren kan vara trasig i och för sig. Men det kanske är så att funktionen är optimal med MagSafe laddarna.

Kanske magneterna i telefonen är tillräckligt starka för att påverka den borstlösa fläkten.

Ursprungligen av 4x4:

Kanske magneterna i telefonen är tillräckligt starka för att påverka den borstlösa fläkten.

Möjligt. Har nån rund qi laddare i samma storlek som MagSafe ungefär. Ska testa en sån senare.

Verkar vara flera som har liknande problem vissa laddare funkar och andra inte:
https://www.iphonehacks.com/2020/11/iphone-12...

Liten uppdatering. Funkar att ladda trådlöst med mobilen naken, eller med ett tunt fodral med transparent baksida som C4you fodralet på bilden:
https://fyndiq.se/produkt/c4u-r-skal-for-ipho...

Men alla plånboksfodral verkar blockera laddningen, även tunna modeller. Så den verkar känsligare än andra märken i det avseendet. Min tidigare Samsung Galaxy S20 gick ofta ladda med plånboksfodralet på. Men nu vet jag det.

1
Bevaka tråden