Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini Mac När är det rätt tid att köpa?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så illa tvungen att uppgradera min mini Mac från 2010 som fortfarande fungerar fint. Går inte att få senaste uppdateringar längre så måste uppgradera till en ny mini Mac.
När kommer nästa modell och hur stor är risken att Apples egna processor kommer vara med?
Även om miniMacen fungerar helt okej så känner jag att jag nästan skulle vilja investera i en ny idag.
Tänkte installera en del tyngre program snarast men tänkte försöka hålla mig tills en nyare version kommer ut.

Program jag ska installera är bland annat Office, musikprogram och ev videoredigeringsprogram.
Vill att nästa ska hålla 10 år till så hoppas Apple har nåt vassare än idag snarast.

Med vänlig hälsning,

John

På tisdag klockan 19 ska det förmodligen presenteras nya macar. Vem vet, kanske en ny mini finns med.

NU kan du köpa. Kommer nog dröjas ett tag innan nästa uppdateringen. Men nu måste det för bövelen vara turen kommen till en ny iMac i mindre format! Apple har lovat en överraskning redan i år, men det är omöjligt att spekulera vad det kan vara – eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-11-24 14:14

Mindre än 21,5"? Det kommer inte att hända.

Ursprungligen av kenjon:

Mindre än 21,5"? Det kommer inte att hända.

Jag menade den mindre iMac-modellen som är på väg... Den större modellen kommer nog inte uppdateras nu på en gång, för vem då skulle köpa den äldre versionen?
Med andra ord, borde det vara turen kommen till första iMac med Apple Silicon, eller vad tror du själv, kenjon?
... Man kan missförstå allting om man verkligen anstränger sig. )

Senast redigerat 2020-11-25 21:38
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-11-25 13:30

Det var väldigt vad du blev agiterad!
Du skrev en ny iMac i mindre format. Klart jag tolkade det som ett mindre format än vad som redan finns.
Inget att bli uppjagad över....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-25 14:09
Ursprungligen av pick-me-up:

Man kan missförstå allting om man verkligen anstränger sig.

Man kan missförstå allting utan att anstränga sig. Det som är självklart för dig är inte alltid självklart för mig.

Ursprungligen av IngoX:

Man kan missförstå allting utan att anstränga sig...

Jag vågar påstå att en stor majoritet (typ 99%) skulle tolka det på samma sätt som kenjon gjorde.

Ja, ja. Vi vänder blad och går vidare. ... Se på den här videon och bestäm, när är det rätt tid att köpa:
https://www.youtube.com/watch?v=59gAjXT7qyw&f...

Senast redigerat 2020-11-25 21:37
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-11-25 20:55

Finns det ett behov, är det rätt tid att köpa. Annars vänta.

Ursprungligen av Gäddnos:

Finns det ett behov, är det rätt tid att köpa. Annars vänta.

Det borde inte vara strykande åtgång för den ’gamla’ Mac Mini 3,0 GHz i5 när man jämför med den nya M1. I stort sett bara möjligheten att använda burken som PC hägrar för de som behöver det. För flera tusen kronor mindre får man en dator som är mycket snabbare, utan att måste råna banken för att fylla på RAM. ...

Senast redigerat 2020-11-26 14:49
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-11-26 14:09

Det finns en ny snabb Mac Mini M1 att köpa, om du behöver. Tror inte någon skulle rekommendera dig att köpa den gamla trötta med Intel-processor.

1
Bevaka tråden