Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fototråden iPhone 12/Pro/Pro Max/Mini

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte det kunde vara kul med en tråd för att visa vad ni tagit för bilder med 12an och dess varianter.

Hittills imponerad och nöjd med kameran. Ska se om jag får till några bra bilder från kyrkogården ikväll när jag ska dit o tända, lägger upp här!

Iphone 12 Pro
Sonens Halloween dekoration utanför i taskigt ljus:

Ute på kyrkogården i mörker:

Iphone 12 pro, trevliga detaljer på första tycker jag. Hittade en fluga när jag kollade på bilden efteråt.

Kan man inte få fram bättre bilder?

Ursprungligen av calinou:

Kan man inte få fram bättre bilder?

Jo, med en systemkamera.

Ursprungligen av calinou:

Kan man inte få fram bättre bilder?

Gällande komposition med mera var jag väl inte i mitt esse.

Men tycker nog bilderna handhållet i mörkret på kyrkogården (jäkligt mörkt 18:40 nu) med nån gatlampa och gravljus är rätt imponerande från en mobil att det inte blir mest gröt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-02 05:56
Ursprungligen av calinou:

Kan man inte få fram bättre bilder?

Forumet komprimerar bilder, men du kan se @N_Mickes bilder i dess fulla upplösning på Imgur: Klicka på bilden och sedan ”Nytt fönster”

I webbläsaren på en dator blir det då full upplösning på Imgur. I Safari på iOS välj ”Begär webbversion”. Eller använd Imgur-appen.

Ursprungligen av N_Micke:

Tänkte det kunde vara kul med en tråd för att visa vad ni tagit för bilder med 12an och dess varianter.

Hittills imponerad och nöjd med kameran. Ska se om jag får till några bra bilder från kyrkogården ikväll när jag ska dit o tända, lägger upp här!

Jag återkommer hit när jag fått min Pro Max

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-11-02 09:22
Ursprungligen av calinou:

Kan man inte få fram bättre bilder?

Vad menar du med bättre?

Ursprungligen av MatsOlov:

Vad menar du med bättre?

Nattbilderna får jag nog bättre kvalité men min 11 pro max.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-05 13:35
Ursprungligen av calinou:

Nattbilderna får jag nog bättre kvalité men min 11 pro max.

Medan de som testat 11 pro och 12 pro sida vid sida på samma motiv tycker att det är just på nattbilderna 12 pro ger en noterbar fördel. Men du kanske tycker att arktisk natt med midnattssol är jämförbara förhållanden med höstkväll i oktober?

Camera comparison iPhone 12 Pro vs iPhone 11 Pro

Citat:

In lower lighting conditions, there are more noticeable improvements in the photos coming from the ‌iPhone 12 Pro‌, again thanks to the A14 chip and LiDAR Scanner. ‌Night Mode‌ photos capture more detail, are sharper, and are just a bit more vibrant.

‌Night Mode‌ photos can also be taken with the Ultra Wide lens for the first time, for impressive night time wide-angle shots, and LiDAR brings much faster autofocus in poor light.

Ursprungligen av IngoX:

Medan de som testat 11 pro och 12 pro sida vid sida på samma motiv tycker att det är just på nattbilderna 12 pro ger en noterbar fördel. Men du kanske tycker att arktisk natt med midnattssol är jämförbara förhållanden med höstkväll i oktober?

Camera comparison iPhone 12 Pro vs iPhone 11 Pro

Ingen proffsig jämförelse.
Min nattbild är en höstbild.

Ursprungligen av calinou:

Ingen proffsig jämförelse.
Min nattbild är en höstbild.

Inte för att va den som är den...men tycker nog inte direkt att solnedgång är riktigt jämförbart med en mörk kyrkogård.

Ursprungligen av N_Micke:

Inte för att va den som är den...men tycker nog inte direkt att solnedgång är riktigt jämförbart med en mörk kyrkogård.

Visserligen inte men hade trott att kameran skulle prestera bättre vad gäller bildkvalitet.

Ursprungligen av calinou:

Visserligen inte men hade trott att kameran skulle prestera bättre vad gäller bildkvalitet.

Själv känner jag snarare att man kan inte förvänta sig mycket mer av en mobilkamera (självklart kommer de fortsätta att bli bättre med åren). Men hittills grymt imponerad av såväl natt som dag bilder.

Vill man ha det bästa och behöver de bästa bilder så är det såklart bättre med en systemkamera. Men för att vara något man bär med sig mer eller mindre dygnet runt så är ju detta kalas.

Man kan ju inte direkt jämföra en iPhone Pro med en Pro Max, men tycker att ansiktsbilder jag sett på iPhone 12 / 12 Pro inte ser helt bra ut i färgerna (av dom få jag sett)

Vidvinkel testeri på 12 Pro.

Finns lite bilder bilder inifrån också om nu nån skulle vara intresserad

Senast redigerat 2020-11-08 12:12
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-11-08 14:17
Ursprungligen av calinou:

Nattbilderna får jag nog bättre kvalité men min 11 pro max.

Öh, nej det får du inte. 12:an har större och snabbare sensorer, annat omfång och Lidar baserad AF i mörker.

Läs på lite, istället för att slänga ur dig nåt för att du ska tycka din egna mobil är bäst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-08 14:18
Ursprungligen av N_Micke:

Vidvinkel testeri på 12 Pro.

https://i.imgur.com/rz0FnHW.jpeg

https://i.imgur.com/PygiA1L.jpeg

Finns lite bilder bilder inifrån också om nu nån skulle vara intresserad

Vi ser gärna några bilder inifrån. Dels för att vi är nyfikna och dels för att bilder inifrån generellt är svårare att få bra jämfört med utomhusbilder.

Ursprungligen av xms67:

Vi ser gärna några bilder inifrån. Dels för att vi är nyfikna och dels för att bilder inifrån generellt är svårare att få bra jämfört med utomhusbilder.

Lite blandat:

En del av bilderna har jag kört "auto förbättring" på men ingen mer redigering än så.

Fortsätter min monolog med bilder:

Till kamerans försvar ska sägas att det är jäkligt mörkt längst in så den fick nog fläska på rejält med iso där.

Kör en till:

Jag har märkt det på min 12 Pro också, det är väldigt behagliga och naturtrogna bilder! Även om det är mycket olika ljus, så parerar kameran det på olika sätt, så att ingenting blir över- eller underexponerat.
Mycket imponerad!

Ursprungligen av carlsson:

Jag har märkt det på min 12 Pro också, det är väldigt behagliga och naturtrogna bilder! Även om det är mycket olika ljus, så parerar kameran det på olika sätt, så att ingenting blir över- eller underexponerat.
Mycket imponerad!

Håller med! Riktigt trevlig kamera. Även porträtt och bilder på personer (barn som inte kan va still) tycker jag blir bra men dem vill jag inte lägga ut såklart.

Hur går det för er med 12 Pro Max?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-15 00:12
Ursprungligen av N_Micke:

Hur går det för er med 12 Pro Max?

Värdelöst att administrera bilduppladdning här på detta forumet, tyvärr...1 MB per bild är på tok för lite. Bilder som blir så pass bra på min 12 Pro Max tänker jag inte slakta genom att förminska dem så pass att de passerar in i ett inlägg här.

Ursprungligen av zinned:

Värdelöst att administrera bilduppladdning här på detta forumet, tyvärr...1 MB per bild är på tok för lite. Bilder som blir så pass bra på min 12 Pro Max tänker jag inte slakta genom att förminska dem så pass att de passerar in i ett inlägg här.

Ladda upp dem någonstans då där dem inte behöver komprimeras och länka?

Detta hör till allmänintresse, utbildning och alla ska med. Vi behövs!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-15 01:26
Ursprungligen av N_Micke:

Ladda upp dem någonstans då där dem inte behöver komprimeras och länka?

Detta hör till allmänintresse, utbildning och alla ska med. Vi behövs!

https://www.icloud.com/iclouddrive/02qI0798_T...

https://www.icloud.com/iclouddrive/0b2P7liDHS...

https://www.icloud.com/iclouddrive/0cxTdJklJM...

https://www.icloud.com/iclouddrive/02fZTTgj-V...

Trotsade dödsförkylningen och tog en liten tur i det övergivna där ingen kan smittas.

Mer bilder: https://imgur.com/gallery/Dpvw5d3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-17 23:41

Fina bilder. Både tekniskt och komponering.

Bevaka tråden