Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För många iPhone modeller?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min uppsättning hade sett ut så här.

iPhone SE (2020)
En billig modell för priskänsliga marknader typ Indien, eller den med tight budget som vill komma in i Apples eko system.
Samt för företagen.

iPhone 12 Mini.
Den som vill ha en liten mobil utan att kompromissa med hårdvaran. Modernt utseende.

iPhone 12.
Folkmobilen som riktar sig till flertalet. En Svensson mobil så att säga.

iPhone 12 Pro. Något större än iPhone 12 men mindre än iPhone 12 Pro Max.
Mobilen för tech fanset som vill ha allt och är beredd att betala för det.
Bara en Pro modell alltså utan att dela upp den i två modellserier.

Men nu kommer det att bli så här i verkligheten:
iPhone SE (2020)
iPhone XR
iPhone 11
iPhone 12 Mini
iPhone 12
iPhone 12 Pro
iPhone 12 Pro Max.

Apple har drabbats av "Samsung sjukan" med för många modeller och minneskonfigurationer. Blir svårare att välja. Apple har alltid haft en slags enkelhet förut. Jag vet inte om det är rätt väg att gå att sprida ut sig för mycket.

Känns som de börjar gå tillbaka till det tidiga Apple när Steve Jobs knuffades ut. Jag tycker devisen " Less is More" ibland är rätt. Särskilt i Apples fall. Så de får vara försiktiga.

Apple har visserligen sålt äldre varianter förut, men det har mer varit att du har kunnat köpa dem (äldre iPhone) i ICA Maxis elektronikavdelning, Best Buy i USA etc..För dem som vill hitta nåt billigt men ändå få Apple loggan. Tycker den affärmodellen funkade rätt bra. Kanske ett ilandsproblem men jag tror risken finns att de urvattnar varumärket om de ska försöka vara ett massmarknadsmärke inom alla priskategorier.

De kanske skulle väntat med SE 2020 och släppt den samtidigt som 12 serien, som ett billigare alternativ och skippat iPhone 12 Pro.
SE 2020
12 Mini
12
12 Pro Max.

Samma sak med iPad. För mycket utbud av nästan samma pryl.

1
Bevaka tråden