Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mejl som försvinner tillfälligt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har två mailkonton i iphonemailen. Titt som tätt försvinner alla Mail från det ena kontot, jag får lov att starta om telefonen för att de ska hoppa tillbaka. Nån mer som har samma problem som hittat en lösning? Ibland ska jag snabbt hitta ett Mail och är så störande att lägga tid på att starta om mobilen.

---
Justerad rubrik. /Moderator

Senast redigerat 2020-10-16 11:03

Testa med en hard reset. Kanske även ta bort kontot och lägga till det igen. Säkerställ bara att du kör IMAP och inte pop.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-16 10:18

Det verkar vara någon bugg, sedan iOS 14 är inboxen tom var och varannan dag. Men det brukar räcka att bara stänga av appen och starta den igen

https://support.apple.com/sv-se/HT201330

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-16 10:30

Jag har kört från iOS 10 till 14 på en Iphone 7 64GB sedan hösten 2016 med konton hos Apple (iCloud), Google (Gmail) och Microsoft (Exchange) och inte upplevt att inboxen varit tom eller att all mail försvinner från något konto. Jag har totalt 5 st konton fördelat på dessa leverantörer. Det som har strulat är när operatörens infrastruktur inte fungerar, men då drabbar det alla på samma sätt.

När jag konfigurerade min iPhone 12 Mini så var inboxen tom förutom nåt enstaka mail. Försvann flera hundra sparade eller olästa meddelanden på min iPad då samtidigt. Lite konstigt tycker jag, har visserligen Outlook som min huvudsakliga e-post tjänst så det hade mindre betydelse.

Nu har jag också råkat ut för detta (iPad Pro 12,9 2018). Har kört iOS 14 länge på den här enheten - i princip sedan publika betan kom i somras - men detta har inte hänt mig tidigare.

Det räckte inte att bara starta om appen, men efter en omstart av iPaden så var mejlen tillbaka.

1
Bevaka tråden