Är iPhone 12 en försmak på framtidens iPhone-modeller?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone 12 har nu äntligen visats upp och MagSafe har hittat in i iPhone, men frågan är vad det egentligen betyder?

Läs hela artikeln här

• Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-15 20:56

Att ta bort den fysiska anslutningen skulle kunna göra det svårare hacka in sig i telefonen. Men jag föredrar att ladda med kabel och koppla in till förstärkare eller hörlurar (som jag inte behöver ladda) med kabel.

Apple Watch fungerar ju uppenbarligen utan fysisk anslutning. Ingen klagar på den.

Med helt portlöst blir det svårt med snabbladdning typ Quick Charge 5.0 och liknande. Trådlöst kan funka i och för sig, men problematiskt med ett tjockare plånboksfodral. Jag vill nog själv välja och inte tvingas till Qi laddning. Sen vid ev, service och reparationer så brukar de använda porten för att sätta in ny mjukvara. Så det måste lösas på nåt sätt också.

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-10-16 07:41

Men så har vi då den stora frågan: (enligtt mig) -Varför i hela friden vill jag ha en port i min iPhone?

Efter att ha levt ett år med trasig och glappande Lightningkontakt på min 7:a så är svaret: det finns inget.

Ja det finns många saker jag vill göra med porten, koppla in tillbehör, ladda, osv. Men löses dessa med teknik så att upplevelsen än den via sladden blir bättre så väljer jag ju självklart bort sladden.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2020-10-16 09:29

Jag är inte så insatt rent tekniskt vad det gäller trådlös laddning, så jag måste fråga.
Kommer nya 12 serien kunna laddas i 15w enbart med magsafe laddare och 7.5w med valfri qi-laddare som inte är magsafe?

• Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-16 10:03
Ursprungligen av Hoya:

Jag är inte så insatt rent tekniskt vad det gäller trådlös laddning, så jag måste fråga.
Kommer nya 12 serien kunna laddas i 15w enbart med magsafe laddare och 7.5w med valfri qi-laddare som inte är magsafe?

Het korrekt.

• Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-16 10:14

Då har Apple hittat på en ny egen laddstandard. Det ingår möjlighet till högre effekt än 15w i Qi-standarden och andra tillverkare har haft det sedan tidigare.

1
Bevaka tråden