Powerpoint på flera skärmar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill visa powerpoint på två externa skärmar som jag behövt lägga ihop i bildskärmsinställningarna (dragit den en över den andra med alt key) för att andra program skall kunna visa samma på båda dessa men inte den primära skärmen. Det fungerar bra med t ex Open Song, Keynote etc men powerpoint envisas med att bara visa bildspelet på den ena skärmen och skrivbordsbakgrunden på den andra trots att dessa är dubblerade. Finns det lösning på detta? Vill alltså att också Powerpointen skall presenteras på de båda externa skärmarna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-29 20:04

Använd Keynote för att visa Powerpointfilen

Skämt åsido, när jag varit tvungen att använda Powerpoint och flera skärmar har jag bara blivit trött och irriterad, aldrig orkat fördjupa mig i mysteriet, men har nu tråden på bevakning och är intresserad av svaret - om det finns.

Ursprungligen av [email protected]:

Vill visa powerpoint på två externa skärmar som jag behövt lägga ihop i bildskärmsinställningarna (dragit den en över den andra med alt key) för att andra program skall kunna visa samma på båda dessa men inte den primära skärmen. Det fungerar bra med t ex Open Song, Keynote etc men powerpoint envisas med att bara visa bildspelet på den ena skärmen och skrivbordsbakgrunden på den andra trots att dessa är dubblerade. Finns det lösning på detta? Vill alltså att också Powerpointen skall presenteras på de båda externa skärmarna.

Frågade på Microsoft community och i korthet fick jag följande svar :

"Based on your description, we'd like to share that it is not feasible to make it work on three screens."

Tycker ändå det är konstigt att powerpoints åhörarvy inte kan visas på två skärmar som är speglade i systeminställningarna.

1
Bevaka tråden