Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minsta modellen av iPhone 12 ryktas få namnet "Mini"

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone 12 Mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max. Kan detta bli namnen på höstens iPhone 12-modeller?

Läs hela artikeln här

---
Off topic-inlägg dolda. Tråden hålls stängd. Nya trådar kan skapas när modellerna släpps. /Moderator

Senast redigerat 2020-10-01 10:47

Twittraren skriver ”12mini”. Är det samma som ”12 Mini” på svenska? Ungefär som att macOS blir Mac OS?

Ursprungligen av Zeugma:

Twittraren skriver ”12mini”. Är det samma som ”12 Mini” på svenska? Ungefär som att macOS blir Mac OS?

Vet inte om det är en språkbarriär då engelska inte är hans modersmål eller om det är ett sätt att visa osäkerhet i sina tweets.
Kanske han kan peka på tweeten och säga att det bara betydde den minsta modellen eller nåt om han har fel.
Det är ofta man ser en miss i mellanslag på hans tidigare tweets.

Ursprungligen av MarcusLarsson:

Vet inte om det är en språkbarriär då engelska inte är hans modersmål eller om det är ett sätt att visa osäkerhet i sina tweets.
Kanske han kan peka på tweeten och säga att det bara betydde den minsta modellen eller nåt om han har fel.
Det är ofta man ser en miss i mellanslag på hans tidigare tweets.

Aha! Intressant. Då kanske det blir min nästa mini. Senast jag köpte en var 2013. ?

Senast redigerat 2020-09-22 15:18

Ser fram emot iPhone 12 mini. Kul att Apple ser att det finns en grupp som gillar lite mer kompakta mobiler. På Android sidan är det mesta numera stora phablets tyvärr.

  • Medlem
  • International user
  • 2020-09-22 16:24
Ursprungligen av johnh3:

Ser fram emot iPhone 12 mini. Kul att Apple ser att det finns en grupp som gillar lite mer kompakta mobiler. På Android sidan är det mesta numera stora phablets tyvärr.

Jag kan förstå dem som enbart har en pryl. Men med en iPad och en iPhone så får gärna plattan vara stor och telefonen liten.

Det här är min modell.

Om de kommer med USB-C och OLED samt 120hz så blir det ett köp.

Om inte så kanske det får bli en LG Wing istället.

Att kalla den mini känns inte helt rätt för så liten är den inte, MEN minst är den ja jämfört med de större telefonerna samt det blir lättare att skilja modellerna åt.

Men Apple har väl kört på namnet "mini" tidigare så varför inte?

Blir intressant hur de kommer prissätta modellerna. Samsung har nog chockat många konkurrenter nu med Galaxy FE modellen. Toppspecs relativt billigt. De har till och med skrotat Exynos processorn i Europa på 5G modellen, till förmån för den bättre Snapdragon motsvarigheten.

Så nu får Apple nåt att tänka på.

Ursprungligen av johnh3:

Blir intressant hur de kommer prissätta modellerna. Samsung har nog chockat många konkurrenter nu med Galaxy FE modellen. Toppspecs relativt billigt. De har till och med skrotat Exynos processorn i Europa på 5G modellen, till förmån för den bättre Snapdragon motsvarigheten.

Så nu får Apple nåt att tänka på.

Min gissning:

12 mini 699$ eller 7695kr i Sverige
12 749$ eller 8195kr i Sverige
12 Pro 1049$ eller 12995kr i Sverige
12 Pro Max 1199$ eller 14395kr i Sverige

Alla får A14 och en start på 128Gb lagring. De två dyrare får lidar och 120Hz. Alla har tyvärr lightning och långsam Qi laddning på Max 15w.

Men jag hoppas att jag blir positivt överraskad med USB-C och 120Hz i alla modeller samt 50$ lägre prislapp.

Någon annan som vågar sig på en gissning?

Dollarkursen har i alla fall sjunkit en hel del på sistone, förhoppningsvis leder det till lägre priser i SEK.

Jag väntar med spänning hur kommer specs se ut för minstingen. Den kommer konkurrera nästan i samma klass som kommande OnePlus 8T. Jag köper nog på sikt den som har rappare egenskaper vid användning. Laddningen kan också påverka mitt val. Men vad jag har förstått är Oxygen överlägset mot alla andra varianter vad gäller just snabbhet i hantering etc. Märket har just det som deras största gimmick, vad jag kan förstå.
Har jag inte behövt IOS hittills, är jag inte beroende på det nu heller. Kommer att lusläsa varenda test som kommer ut. Nackdelen är att jag litar inte på alla källor som testar Apples lurar. De smörar utav helvite. Alltid idéelt femmor utan att de är så bra ändå. Som senaste exemplet iPhone SE. Har fått bara ros och knappt ett negativt ord om massa grejer där den är inte så bra.

12 mini är precis vad man har väntat på sedan Apple började med helskärm, ser med spänning framemot release.

1
Bevaka tråden