Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Höst 2020 WWDC nummer två (Homepod)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet när nästa WWDC går av stapeln? Hoppas på en ny homepod då. Dock inte sagt att det kommer ske då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 14:45
Ursprungligen av RED STONE:

Någon som vet när nästa WWDC går av stapeln? Hoppas på en ny homepod då. Dock inte sagt att det kommer ske då.

För det första är det lååång tid till nästa WWDC, för det andra så presenteras det typ aldrig någon ny hårdvara på WWDC så oavsett när det hålls så lär ingen ny Homepod lanseras då.

Det är i så fall om de presenterar mer än telefoner i oktober. Som antagligen blir nästa event med hårdvara. Om inget oförutsett händer.

Ursprungligen av zinned:

För det första är det lååång tid till nästa WWDC, för det andra så presenteras det typ aldrig någon ny hårdvara på WWDC så oavsett när det hålls så lär ingen ny Homepod lanseras då.

Aldrig är vill lite att ta i… de har lanserat hårdvaror några gånger under WWDC, även om det inte är särskilt vanligt. I år presenterade Apple en Apple Silicon hårdvarda för utvecklare.

Annars är det som du mellan raderna påpekar att hårdvara för konsumenter brukar ha eget event (om Apple anser det, annars smyglanseras det).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 20:58
Ursprungligen av The Real Viking:

Aldrig är vill lite att ta i… de har lanserat hårdvaror några gånger under WWDC, även om det inte är särskilt vanligt. I år presenterade Apple en Apple Silicon hårdvarda för utvecklare.

Annars är det som du mellan raderna påpekar att hårdvara för konsumenter brukar ha eget event (om Apple anser det, annars smyglanseras det).

...vilket var exakt det jag skrev.

”typ aldrig”.

Ursprungligen av RED STONE:

Någon som vet när nästa WWDC går av stapeln?...

Jag tror att du blandar ihop begreppen.

WWDC är en utvecklarkonferens där det inte är så vanligt med ny hårdvara. Den hålls bara en gång per år, och det brukar vara i början av juni.

Men andra "Apple Events" hålls ju då och då, och nästa bör väl komma i oktober, med presentation av iPhone 12.

Om det nu kommer en ny. De kanske sänker priset lite istället? Är väl inget fel på hårdvaran. Snarare mjukvaran, i vart fall på de recensioner jag har läst.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror att du blandar ihop begreppen.

WWDC är en utvecklarkonferens där det inte är så vanligt med ny hårdvara. Den hålls bara en gång per år, och det brukar vara i början av juni.

Men andra "Apple Events" hålls ju då och då, och nästa bör väl komma i oktober, med presentation av iPhone 12.

Jag blanda ihop begreppen. Apple Event var det jag menade. Det var ju ett nyligen. Hoppas det släpps en ny eller mindre Homepod vid nästa event samtidigt med iPhone.

Känns lite som Amazon börjar få för stort försprång med smarta högtalare. Även gentemot Google på de marknader där de finns:
https://www.androidcentral.com/amazons-az1-ne...

De har haft en massiv lansering med ny hårdvara:
https://www.androidcentral.com/amazon-goes-gl...

Så tufft för Apple på det här området.

1
Bevaka tråden