Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glue lanserar uppföljare till sitt smarta lås

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att kunna hålla koll på om dörren är låst via en app är tacksamt och även att slippa släpa med sig nycklar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-01 11:57

Vet ni om Glue har vaknat än och stödjer HomeKit eller om de fortfarande lever i det förgågna?

Ursprungligen av zinned:

Vet ni om Glue har vaknat än och stödjer HomeKit eller om de fortfarande lever i det förgågna?

Ingen information om det än iaf. Men detta kan nog fungera bra med Homebridge får vi hoppas

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-01 15:11
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Ingen information om det än iaf. Men detta kan nog fungera bra med Homebridge får vi hoppas

En produkt som nu har funnits väldigt länge ska inte kräva ett hemmabygge för att kunna fungera i HomeKit. Direkt uselt om Glue fortfarande inte har stöd för HomeKit.

Kuriosa, jag testade deras lås för nu ett antal år sedan och hade då mycket kontakt med dem. Vid det tillfället tyckte jag det var märkligt att de inte hade stöd för HomeKit direkt när de släppte sin produkt. Nu har det gått ytterligare 3-4 år, minst.

Ursprungligen av zinned:

En produkt som nu har funnits väldigt länge ska inte kräva ett hemmabygge för att kunna fungera i HomeKit. Direkt uselt om Glue fortfarande inte har stöd för HomeKit.

Kuriosa, jag testade deras lås för nu ett antal år sedan och hade då mycket kontakt med dem. Vid det tillfället tyckte jag det var märkligt att de inte hade stöd för HomeKit direkt när de släppte sin produkt. Nu har det gått ytterligare 3-4 år, minst.

Just det där med HomeKit-stöd på lås verkar vara svårt att få till för många. Finns otroligt få på marknaden

Finns väl annat än endast HomeKit, tänker tex Google Home etc. Instämmer med att det är risigt om de inte har anpassat sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-01 21:34
Ursprungligen av barbapappa_86:

Finns väl annat än endast HomeKit, tänker tex Google Home etc. Instämmer med att det är risigt om de inte har anpassat sig.

Finns ingen anledning idag att utelämna någon. Stöd för alla i samma produkt tycker jag är mer eller mindre ett krav för att kunna passera godkänt.

Ursprungligen av zinned:

Finns ingen anledning idag att utelämna någon. Stöd för alla i samma produkt tycker jag är mer eller mindre ett krav för att kunna passera godkänt.

Är beredd att hålla med dig

Ursprungligen av zinned:

Finns ingen anledning idag att utelämna någon. Stöd för alla i samma produkt tycker jag är mer eller mindre ett krav för att kunna passera godkänt.

Absolut, det är ju trevligt. Troligtvis krävs det otroligt mycket av tillverkaren för att bli godkänd av Apple. För vissa tillverkare kostar det mer än vad det smakar. Personligen känner jag inget behov att produkten ska ingå i Homekit. Viktigare är att det är en extremt bra produkt/teknik inklusive app.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-03 12:57
Ursprungligen av Pathfinder:

Absolut, det är ju trevligt. Troligtvis krävs det otroligt mycket av tillverkaren för att bli godkänd av Apple. För vissa tillverkare kostar det mer än vad det smakar. Personligen känner jag inget behov att produkten ska ingå i Homekit. Viktigare är att det är en extremt bra produkt/teknik inklusive app.

Otroligt mycket? Det skulle jag vilja säga "knappast" till med tanke på hur många produkter som har stöd och även från massor av "obskyra" tillverkare. Dessutom i detta fallet med en produkt som de tar hela 2700 kr för.

1
Bevaka tråden