Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knepigt att markera POI i Kartor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejs.

Jag har märkt nåt knasigt när jag ska markera olika platser, skapa POI som jag sparar som favoriter, t ex var jag hittat nåt intressant ute i naturen, svampställen eller vad som helst.

Jag håller så fingret på platsen på kartan och en markör placeras där, och jag kan välja att spara som favorit (stjärnan). Jag gör så men om jag sen vill markera en plats några hundra menyer ifrån, kansle kilometern med, och håller fingret på kartan där, så sätts en markör men då är stjärnan i valen redan markerad och jag kan då bara avmarkera den. Gör jag det så försvinner den föregående favoriten och hamnar istället på den nya aktuella platsen. Det är t o m så att det spelar ingen roll om den förra markören sattes nån annan dag, för är den för nära den jag nu vill markera och spara så tolkar Kartor det som det skulle vara samma plats fast det är flera hundra meter eller mer ifrån varandra. Det gör ju att det inte verkar gå att t ex markera olika intressepunkter ute i skogen. Man kunde ju tycka att är det olika GPS-positioner så ska det bli två helt olika markörer som kan sparas.

Inne i bebyggelse så verkar det gå på officiella adresser, inte på faktisk GPS-koordinater.

Nån som har koll på detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-08-30 14:43

Blir det så även om du zoomar in så det ser ut att vara längre ifrån varandra på skärmen?

Ursprungligen av kenjon:

Blir det så även om du zoomar in så det ser ut att vara längre ifrån varandra på skärmen?

Ja, det blir lika tokigt ändå

1
Bevaka tråden