Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ständig begäran om verifiering av Apple ID - PB 4 av iOS/iPad OS 14

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon mer som har uppdaterat till PB 4 av iOS/iPad OS 14?

Jag har en irriterande ruta som dyker upp om att verifiera mitt Apple ID. Trycker man Not now så kommer samma begäran upp efter någon sekund ad infinitum. Trycker man Settings så kommer man till inloggningsrutan där man skriver in sitt lösen som genererar en ruta som säger "Verification Failed. This request could not be completed due to a server error".
Skriver man medvetet in fel lösen så säger den fel lösen. Om man sen bara stänger det fönstret så får man vara ifred några timmar innan rutan dyker upp igen. Detta fenomenet uppträder på både iPad och iPhone.
Jag försökte logga ut ur iCloud på den men det resulterade bara i att Wallet rensades på kort och Hitta iPhone stängdes av. Allt annat iCloud-relaterad låg kvar på telefonen och fungerar utmärkt.

Jag har googlat lite på fenomenet men hittar inget om det. Någon annan med samma erfarenheter? Fix/workaround?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-08-11 10:51

Det förekom en liknande bugg för ett antal år sedan i en beta, 2016 kanske. Tror man löste det genom att logga in på sitt Apple ID via en webbläsare på en dator.

Jag hade samma problem men det försvann av sig själv. Har tyvärr ingen lösning.

Det är ett bra exempel på de risker som finns med att installera beta-versioner.

Ursprungligen av iTiger:

Jag hade samma problem men det försvann av sig själv. Har tyvärr ingen lösning.

Det är ett bra exempel på de risker som finns med att installera beta-versioner.

Japp, så är det. Det konstiga är att jag inte hittat något om fenomenet när jag googlade. Är iofs några dagar sedan nu. Enligt Apple feedback så har de >10 rapporter om samma fenomen.

Fixat iom PB5

1
Bevaka tråden