Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Passform AirPods Pro (vs AirPods)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle höra hur AirPods Pro-användare upplever passformen, kanske jämfört med vanliga modellen?

Gummiringen är ju den uppenbara skillnaden och jag har historiskt haft svårt för hörlurar med liknande utformning.

Jag har tyckte passformen på vanliga AirPods/EarPods varor skön och lurarna sitter bra.
Jag har tyckt det är rätt skönt att de inte trycker i örat och sitter så tight.

Hur upplever ni att ha Pro-lurarna i? Ev i jämförelse då.

Båda passar bra på mig.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Båda passar bra på mig.

Får passa på att fråga, hur upplever du dem olika? Antar det är skillnad? Är de lika bekväma?

Ursprungligen av theplague:

Får passa på att fråga, hur upplever du dem olika? Antar det är skillnad? Är de lika bekväma?

Tycker det är lite ovant med pro, men tror att man vänjer sig. Dock absolut inte obekvämt.

Det gäller att prova ut vilken storlek på kuddarna man ska ha, jag tycker Pro sitter lika bra eller bättre efter jag hittat rätt storlek. En stor fördel med Pro är att man kan anpassa omgivningsljudet beroende på användning.
När jag är ute och springer på landsväg ställer jag in medhörning så jag hör om det kommer motorfordon bakifrån, blåsten i träd t ex.
När jag tar på mig dom trycker jag in dem ordentlig, håller kvar några sekunder och då sitter dom kvar ordentligt, det gäller att hitta rätt storlek som sagt.

Ursprungligen av Hjopekk:

Det gäller att prova ut vilken storlek på kuddarna man ska ha, jag tycker Pro sitter lika bra eller bättre efter jag hittat rätt storlek. En stor fördel med Pro är att man kan anpassa omgivningsljudet beroende på användning.
När jag är ute och springer på landsväg ställer jag in medhörning så jag hör om det kommer motorfordon bakifrån, blåsten i träd t ex.
När jag tar på mig dom trycker jag in dem ordentlig, håller kvar några sekunder och då sitter dom kvar ordentligt, det gäller att hitta rätt storlek som sagt.

Tack för input!
Ja ingen tvekan att de har fördelar gällande tekniken.

Sen är det just det där att man ska behöva hålla/trycka in dem jag är tveksam till. Förstår att de sitter, men min erfarenhet sedan 90-talet då liknande in-ear-lurar med gummikuddar kom var att jag tyckte det blev rätt obekvämt längre perioder. Där har jag gillade passformen på earpods/Airpods måste jag säga.

Ursprungligen av theplague:

Tack för input!
Ja ingen tvekan att de har fördelar gällande tekniken.

Sen är det just det där att man ska behöva hålla/trycka in dem jag är tveksam till. Förstår att de sitter, men min erfarenhet sedan 90-talet då liknande in-ear-lurar med gummikuddar kom var att jag tyckte det blev rätt obekvämt längre perioder. Där har jag gillade passformen på earpods/Airpods måste jag säga.

Man behöver inte trycka in dem men jag gör det iallafall, kan ju hända att jag gör fel men de sitter i hela tiden och märks inte alls...alla har ju olika öron. ??

1
Bevaka tråden