Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Eve Cam är en imponerande HomeKit-kamera

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På senare tid har vi Apple-användare blivit bortskämda med HomeKit-kompatibla kameror och Eve är här med Eve Cam som vi har tittat närmare på.

Läs hela artikeln här

Om man var ute efter en arlo baby till barnrummet - är denna bättre att ha eller ska man köra på de man tänkte?

Ursprungligen av RoggaBoy:

Om man var ute efter en arlo baby till barnrummet - är denna bättre att ha eller ska man köra på de man tänkte?

Personligen hade jag kört på Eve då den har fler användningsområden än bara barnrum sen när de växer upp. Arlo baby är ju inget man vill ha utanför ett barnrum direkt

Ursprungligen av Redaktionen:

På senare tid har vi Apple-användare blivit bortskämda med HomeKit-kompatibla kameror och Eve är här med Eve Cam som vi har tittat närmare på.

Läs hela artikeln här

Jag som är nervöst lagd gillar inte att smarta hem-saker är uppkopplade via WiFi. Visst, man kan segmentera sitt nätverk, men när jag provade det blev det bara sju svåra år med just HomeKit, så det fick jag lägga ner tämligen omgående.

Hur bra funkar notiserna för rörelsedetektion? Andra kameror, ex. den från D-link, är ju värdelös på det.

Ursprungligen av Arginj:

Jag som är nervöst lagd gillar inte att smarta hem-saker är uppkopplade via WiFi. Visst, man kan segmentera sitt nätverk, men när jag provade det blev det bara sju svåra år med just HomeKit, så det fick jag lägga ner tämligen omgående.

Hur bra funkar notiserna för rörelsedetektion? Andra kameror, ex. den från D-link, är ju värdelös på det.

Notiserna kommer väldigt snabbt och den har stöd för ansiktsigenkänning!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Notiserna kommer väldigt snabbt och den har stöd för ansiktsigenkänning!

Förlåt, jag var otydlig. Det jag menade var om den skickar massa notiser i onödan när ingen rörelse egentligen detekterats? D-Links kamera skickar sjukt mycket notisera hela tiden så man får stänga av skräpet till slut, framför allt när den växlar till och från nattläge.

Ursprungligen av Arginj:

Förlåt, jag var otydlig. Det jag menade var om den skickar massa notiser i onödan när ingen rörelse egentligen detekterats? D-Links kamera skickar sjukt mycket notisera hela tiden så man får stänga av skräpet till slut, framför allt när den växlar till och från nattläge.

Ah då är jag med, nej hittills har jag inte fått en enda notis på något annat än människor.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Personligen hade jag kört på Eve då den har fler användningsområden än bara barnrum sen när de växer upp. Arlo baby är ju inget man vill ha utanför ett barnrum direkt

Tack! Så när han vaknar så plingar de till i mobilen även med Eve?

Ursprungligen av RoggaBoy:

Tack! Så när han vaknar så plingar de till i mobilen även med Eve?

Kommer ju plinga även om han bara rör sig i sängen, där kanske Arlo är lite bättre osäker faktiskt :-/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-07 19:35
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Kommer ju plinga även om han bara rör sig i sängen, där kanske Arlo är lite bättre osäker faktiskt :-/

Efter att ha läst artikeln så känns det ändå som att den står sig helt slätt jämfört med Eufy Indoor Cam 2K (och Pan & Tilt), både gällande funktioner och pris. Man får ju tre Eufy-kameror för priset av en Eve-kamera. Eller vad tycker du?

Citat:

Den är även utrustad med mikrofon och högtalare så vi dels kan höra men även kommunicera med den som är i huset.

Detta stöds väl inte av HomeKit ännu? Inte aktivitetszoner heller, som du beskrev i artikeln...?

Ursprungligen av zinned:

Efter att ha läst artikeln så känns det ändå som att den står sig helt slätt jämfört med Eufy Indoor Cam 2K (och Pan & Tilt), både gällande funktioner och pris. Man får ju tre Eufy-kameror för priset av en Eve-kamera. Eller vad tycker du?

Detta stöds väl inte av HomeKit ännu? Inte aktivitetszoner heller, som du beskrev i artikeln...?

Hmm du kanske har rätt, har bara enheter med iOS 14 men det kanske är så att det inte finns i iOS 13, måste försöka hitta rätt på en enhet med 13.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-07 19:45
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hmm du kanske har rätt, har bara enheter med iOS 14 men det kanske är så att det inte finns i iOS 13, måste försöka hitta rätt på en enhet med 13.

Jag tror nog det. Recensioner är väl bäst att göra på släppta OS då vi ännu inte vet exakt vad vi får i iOS 14

För övrigt, du som också har testat Eufys kameror, är de inte att anse som ett mycket bättre köp?

Ursprungligen av zinned:

Jag tror nog det. Recensioner är väl bäst att göra på släppta OS då vi ännu inte vet exakt vad vi får i iOS 14

För övrigt, du som också har testat Eufys kameror, är de inte att anse som ett mycket bättre köp?

Det är ju utannonserade funktioner så de kommer, men skall lägga till att det kommer i iOS 14 sen, tack! Jo det är faktiskt ingen större skillnad på dem, tänkte köra ett större test sen med flertalet HomeKit-kompatibla kameror så det blir lättare att veta vad man skall köpa i kameradjungeln

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-07 19:59
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Det är ju utannonserade funktioner så de kommer, men skall lägga till att det kommer i iOS 14 sen, tack! Jo det är faktiskt ingen större skillnad på dem,

Sant men som vi har sett innan så vet aldrig säkert vad som kommer förrän det är släppt

Priset är väl en stor skillnad? Antar att du menade funktioner dock

[quote name="zinned" postid="2389642"]Sant men som vi har sett innan så vet aldrig säkert vad som kommer förrän det är släppt

Priset är väl en stor skillnad? Antar att du menade funktioner dock :)[/quote

Japp funktioner

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-07 21:18

[quote name="Marcus Attefors" postid="2389643"]

Ursprungligen av zinned:

Sant men som vi har sett innan så vet aldrig säkert vad som kommer förrän det är släppt

Priset är väl en stor skillnad? Antar att du menade funktioner dock :)[/quote

Japp funktioner

Förstod det

Om inte mer så bör väl iaf sista raden i artikeln ändra :

Citat:

Är du ute efter en kamera till hemmet som har fullt stöd för allt som Apple erbjuder via HomeKit så är Eve Cam kameran du skall köpa. Eve Cam kostar från ca 1 600 kronor.

Den baseras på tester i ett ännu inte släppt OS men kanske framför allt att den kostar 1600 kr när en minst lika kompetent kamera som t ex Eufys kostar en tredjedel av det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-08-08 12:43

[quote name="zinned" postid="2389647"]

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Förstod det

Om inte mer så bör väl iaf sista raden i artikeln ändra :

Den baseras på tester i ett ännu inte släppt OS men kanske framför allt att den kostar 1600 kr när en minst lika kompetent kamera som t ex Eufys kostar en tredjedel av det.

Är inte skillnaden att Eufy kräver att man gör saker i deras app för alla funktioner, medan kameran som recenserats kan skötas helt via Hem-appen?

Det beror sannolikt på att Eufys funktioner som sköts i egna appen inte lever upp till apples sekretess-krav.

Sekretess + slippa hoppa mellan appar är ju värt en hel del. Sen om det är värt tre gånger mer är en annan fråga. Men spontant skulle jag inte vilja ge ett kinesiskt företag och dess kamera fri access till mitt hem och router.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-08 12:53

[quote name="ibish" postid="2389658"]

Ursprungligen av zinned:

Är inte skillnaden att Eufy kräver att man gör saker i deras app för alla funktioner, medan kameran som recenserats kan skötas helt via Hem-appen?

Det beror sannolikt på att Eufys funktioner som sköts i egna appen inte lever upp till apples sekretess-krav.

Sekretess + slippa hoppa mellan appar är ju värt en hel del. Sen om det är värt tre gånger mer är en annan fråga. Men spontant skulle jag inte vilja ge ett kinesiskt företag och dess kamera fri access till mitt hem och router.

Nej. Vissa funktioner stöds inte av HomeKit och stängs då av även i Eufy-appen när man lägger till kameran i HomeKit. Krav från Apple/HomeKit.

Man kan alltså inte göra mer med Eves kamera i HomeKit än vad man kan med Eufys och man behöver inte alls hoppa mellan appar. Däremot kan man göra mer med Eufys kamera om man inte ansluter den till HomeKit än vad man kan med Eves, det är dock inte en faktor här då vi endast är intresserade av kameran som en HomeKit-enhet.

1
Bevaka tråden