Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27 tum får stor uppdatering - men bara på insidan

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag meddelar Apple att iMac-serien uppdateras med ny hårdvara, men det ser inte ut att vara några ändringar på designen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2020-08-04 18:35

Jag är kanske lite udda, men jag störs inte ett dugg av designen på min iMac 27" 2015.

Visst, i en handhållen pryl som iPhone eller iPad kan det spela roll med så lite "död" yta som möjligt, men inte med iMacen.

Saknas bara ARM-processor.

Ursprungligen av Ljung:

Jag är kanske lite udda, men jag störs inte ett dugg av designen på min iMac 27" 2015.

Visst, i en handhållen pryl som iPhone eller iPad kan det spela roll med så lite "död" yta som möjligt, men inte med iMacen.

Du har helt rätt, det är helt enkelt så att det är många Apple-användare som är bortskämda med extremt fräsch design. Det finns fortfarande ingenting på Windows-sidan som ens är i närheten av dagens iMac 27":are! Den är verkligen supersnygg!

Håller med om att utsidan ser snygg ut fortfarande så att ändra i onödan var onödigt. Kanske de kan göra det när den kommer med Apple Silicon istället. För att markera att det är en ny generation.

Ursprungligen av Redaktionen:

Idag meddelar Apple att iMac-serien uppdateras med ny hårdvara, men det ser inte ut att vara några ändringar på designen.

Läs hela artikeln här

Kan man anta att den håller sig tyst? Klarar den värmen bra vid hård belastning? Min Imac från 2013 börjar kännas lite trött ibland med bara 8 GB.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-08-05 08:28

Fick min nya 27" job-iMac förra veckan, lite surt att se detta nu. Men den nya är ca 5 tusen dyrare med liknande specs så där sparade vi lite.

Får bli en med Apples egna chip nästa gång, då blir det nog till att ersätta min egna 2009 27" som ännu fungerar riktigt bra, även för design och video för privat bruk

Kan ändå tycka att det är lite tråkigt med den gamla designen.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2020-08-06 23:09

Hur ligger det till med att installera mera ram själv i nyare IMac ? Går det för en normalfumlig person?

  • Medlem
  • 2020-08-06 23:56
Ursprungligen av andersn:

Hur ligger det till med att installera mera ram själv i nyare IMac ? Går det för en normalfumlig person?

Jadå, det går på en 27" iMac. Det är så enkelt så att det inte går att misslyckas.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2020-08-07 08:59
Ursprungligen av Ljung:

Jadå, det går på en 27" iMac. Det är så enkelt så att det inte går att misslyckas.

Tack!

1
Bevaka tråden