Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podcastproblem efter uppgradering till iOS 13.6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2020-08-04 10:32

Halloj forumet!
Efter att jag uppdaterat till iOS 13.6 så märkte jag igår att det hackar i mina podcaster. Som om någon snabbspolade jättelite med jämna mellanrum. Det är vansinnigt enerverande och först trodde jag att det berodde på aCast som jag använder, så jag laddade hem Apples egna podcastprogram. Där var det dessvärre precis samma problem. Någon som upplevt något liknande och är detta en ren iOS-grej, eller finns det någon annan typ av lösning? Tacksam för input, om du också drabbats av detta eller liknande problem.

Har inte upplevt några sådana problem.

Berätta gärna lite mer:
- På vilken typ av enhet? iPhone? iPad? Vilken modell?
- Hur spelas ljudet upp? Interna högtalare? Bluetooth? Annat sätt?

  • Medlem
  • 2020-08-04 13:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har inte upplevt några sådana problem.

Berätta gärna lite mer:
- På vilken typ av enhet? iPhone? iPad? Vilken modell?
- Hur spelas ljudet upp? Interna högtalare? Bluetooth? Annat sätt?

Det var såklart lite slarvigt av mig. Det är en iPhone 8 (64GB). Jag andvänder normalt aCast till diverse poddar från Sveriges Radio och andra, som jag lyssnar på när jag gått och lagt mig. I gårkväll/natt märkte jag att att med jämna intervall, så hoppade podden fram en sekund eller så av sig själv, med rätt jämna intervall. Jag tänkte att det är väl bara de som gjort detta poddavsnittet som gjort fel när de redigerade sin podd, så jag valde en helt annan podd att lyssna på. Samma resultat. OK, tänkte att det kanske är något fel på aCast. Installerade om det. Samma resultat. Tänkte att kanske släpar aCast efter sen uppdateringen av iOS, så jag kan prova Apples app Poddcast istället, medan jag väntar på att aCast skall uppdateras. Sorry, men samma skit även med den appen. Utifrån egen analys, kan man då tänka sig att det har med IOS att göra och inte själva poddavsnitten, och kanske inte heller så mycket podd-apparna jag provat. Jag lyssnar på ljudet i de medföljande (trådade) hörlurarna, inkopplade i lightningporten på telefonen.

Senast redigerat 2020-08-04 14:18
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-08-05 10:45

Kan det ha med wifi att göra? Nollställt Nätverksinställningarna?

  • Medlem
  • 2020-08-05 15:06
Ursprungligen av kenjon:

Kan det ha med wifi att göra? Nollställt Nätverksinställningarna?

Tror jag inte. Men hur som haver. Jag provade igen igår kväll, och problemet var borta. Börjar misstänka att det har med den indexering att göra, som brukar ske i några dagar efter att man uppdaterat till en större programuppdatering. Detta kan ibland ta onödigt med kraft i anspråk (och göra telefonen segare), precis som det kan dränera mer batteri än vanligt (har jag läst mig till i Apples supportforum etc).

1
Bevaka tråden