Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multifuntionsskrivare, vilken skall man välja?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2020-08-03 22:29

Har en Samsung CLX-3305W som börjat krångla. Den har varit med några år så det är nog dags att se sig om efter en ersättare. Vill ha en multifunktionskrivare, färg, laser och Wi-Fi för användning hemma Vad skall man välja?

Budget?

  • Medlem
  • 2020-08-04 11:20

Upp till 3000:-.

Ursprungligen av Moi:

Upp till 3000:-.

Jag har en sådan HP OfficeJet Pro 7720 Allt-i-ett-skrivare som fungerar även för A3 format.
Nöjd med den. Den är inte alldeles för stor. Enda är att den inte scannar A3 format. Dock har det kommit en ny som klarar av det.

Brother gör bra och prisvärda skrivare!
Här är några förslag, dock ovanför din budget: https://www.dustin.se/group/hardvara/skrivare...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-08-04 23:10
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-08-05 08:57
Ursprungligen av calinou:

Jag har en sådan HP OfficeJet Pro 7720 Allt-i-ett-skrivare som fungerar även för A3 format.
Nöjd med den. Den är inte alldeles för stor. Enda är att den inte scannar A3 format. Dock har det kommit en ny som klarar av det.

Det är en bläckstråleskrivare. Trådskaparen frågar om råd för en laserskrivare.

  • Medlem
  • 2020-08-05 10:56

Canon i-Sensys och Brother DCP verkar båda intressanta. Hur är kvaliteten på utskrifter? Min Samsung har varit väldigt blek när man skrivit ut webbsidor. Hur är det med kostnad för toner etc för resp skrivare?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-08-06 22:59

Är medveten om att du bett om laser, men jag gick från en CLX-laser till Epson ET-2650 och är riktigt nöjd. Inga traditionella nackdelar med bläck då man fyller på deciliterstora flaskor á 120kr st, och 4dl färg räcker till flera hundra fotoutskrifter. Pratar vi text och lite grafik så får du tusentals utskrifter för 4x120kr.

2750 landar strax över 3000 men har duplex och pekskärm vilket 2650 saknar.
https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/4469...

Även min CLX ger bleka utskrifter, och på jobbet har båda (större) CLX havererar innan 10000 utskrifter.

  • Medlem
  • 2020-08-07 13:58

Intressant med möjligheten att fylla på bläck. Skall kolla men det var en laser jag tänkt mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-08 06:25
Ursprungligen av Moi:

Har en Samsung CLX-3305W som börjat krångla. Den har varit med några år så det är nog dags att se sig om efter en ersättare. Vill ha en multifunktionskrivare, färg, laser och Wi-Fi för användning hemma Vad skall man välja?

Jag har en bra begagnad, men i mycket gott skick, som du kan få köpa om du vill. Jag skickar PM med mer information.

  • Medlem
  • 2020-08-09 12:28

Beställt en Canon i-Sensys MF641Cw skall bli spännande att få testa.

1
Bevaka tråden