Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 14 låter oss justera hur våra AirPods låter

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iOS 14 kommer fullpackat med nya funktioner och förbättringar och en funktion som är lite gömd är att det går att få sina AirPods att låta lite bättre.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

iOS 14 kommer fullpackat med nya funktioner och förbättringar och en funktion som är lite gömd är att det går att få sina AirPods att låta lite bättre.

Läs hela artikeln här

Intressant. Dock har inte jag denna funktion i Public Beta 3 (trots att jag har AirPods anslutna). Är det säkert att det inte bara gäller Pro-modellen?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Intressant. Dock har inte jag denna funktion i Public Beta 3 (trots att jag har AirPods anslutna). Är det säkert att det inte bara gäller Pro-modellen?

Har du första eller andra generationens AirPods? Hittade ett inlägg på reddit där en person får det att fungera med vanliga AirPods (gen 2) samt Powerbeats.

https://www.reddit.com/r/AppleMusic/comments/...

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Har du första eller andra generationens AirPods? Hittade ett inlägg på reddit där en person får det att fungera med vanliga AirPods (gen 2) samt Powerbeats.

https://www.reddit.com/r/AppleMusic/comments/...

Första generationen. Det kanske förklarar saken...

Anslöt en av sönernas AirPods 2nd generation och de dök heller inte upp i Hjälpmedel (trots att det var någon i Reddit-tråden som skrev att det funkade).

Rubriken på Reddit är AirPods Pro så kanske det trots allt inte funkar med AirPods?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-08-03 13:05

Jag hittar den med publik beta 2 på en iPad Pro 2018 under inställningar -> hjälpmedel -> ljud/bild -> ljud (anpassat ljud för hörlurar) och med AirPods Gen 2.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2020-08-03 13:26
Ursprungligen av frazze:

Jag hittar den med publik beta 2 på en iPad Pro 2018 under inställningar -> hjälpmedel -> ljud/bild -> ljud (anpassat ljud för hörlurar) och med AirPods Gen 2.

Där finns det även på min telefon, men jag får upp ett meddelande att det endast fungerar med hörlurar som stöds (har Airpods G1). "Läs mer" skickar mig till Apples hemsida (och alltså inte en hjälpsida med relevant information).

Ursprungligen av frazze:

Jag hittar den med publik beta 2 på en iPad Pro 2018 under inställningar -> hjälpmedel -> ljud/bild -> ljud (anpassat ljud för hörlurar) och med AirPods Gen 2.

Där hade jag också funktionen för sonens AirPods Gen 2 ser jag nu, men mina egna Gen 1 har felmeddelande om jag går in under Ljud & bild.

M.a.o. är artikelns sökväg fel för ingenstans står något om ”AirPods” (även Reddit-artikeln uppfattar jag som fel). Rätt ska vara som frazze skriver.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Där hade jag också funktionen för sonens AirPods Gen 2 ser jag nu, men mina egna Gen 1 har felmeddelande om jag går in under Ljud & bild.

M.a.o. är artikelns sökväg fel för ingenstans står något om ”AirPods” (även Reddit-artikeln uppfattar jag som fel). Rätt ska vara som frazze skriver.

Fel är det inte då det är exakt den sökvägen jag har. Det verkar som att sökvägen helt sonika är annorlunda för vissa. Om det beror på AirPods eller enhet låter jag vara osagt=)

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Fel är det inte då det är exakt den sökvägen jag har. Det verkar som att sökvägen helt sonika är annorlunda för vissa. Om det beror på AirPods eller enhet låter jag vara osagt=)

Aha. Verkar som icke-Pro visas på ett annat sätt då, ja. Märkligt att Apple inte är konsekventa - vi får väl för stunden skylla på betan. ?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Aha. Verkar som icke-Pro visas på ett annat sätt då, ja. Märkligt att Apple inte är konsekventa - vi får väl för stunden skylla på betan. ?

Jamen precis, tror inställningen kommer att landa på samma ställe framöver, allt annat vore väldigt konstigt!

För vissa hörselskadade kan detta vara riktigt användbart. Jag kunde sänka volymen ganska rejält på mitt musiklyssnade.

1
Bevaka tråden