Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 12 kommer att vara mindre än iPhone SE (2020)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macrumors har kommit över dummy-enheter på kommande iPhone 12-serien och storlekarna överraskar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2020-07-12 18:40

Det börjar bli svårt att hålla alla storlekar i huvudet. Ofta man får frågan av vänner/familj "Passar det här skalet min iPhone?"

Ursprungligen av Måns97:

Det börjar bli svårt att hålla alla storlekar i huvudet. Ofta man får frågan av vänner/familj "Passar det här skalet min iPhone?"

Lättare blir de heller inte när man frågar dem vilken iPhone de har..

Hur som helst är jag sjukt taggad på minstingen

Ursprungligen av Laserturken:

Lättare blir de heller inte när man frågar dem vilken iPhone de har..

Hur som helst är jag sjukt taggad på minstingen

Samma här. Tur att jag inte köpte den nya SE.

Jag är lite kluven. Vill ha en större mobil (har en X idag) men tycker de större modellerna har blivit så tunga. Den jag gillar mest bland de stora var 6plus, den va lätt och tunn så även fast den va stor så kände man inte den så mycket i byxfickan. Hade sen en 7plus och redan där kändes det en viktskillnad. 8plus med glasbaksida var ännu tyngre, men den har jag inte ägt. IPhone X är även den rätt tung fast det är en mellanstor mobil.

Mindre men större skärm. Som telefon föredrar jag det lilla formatet, surfar bara på telefonen i väntrum

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-07-13 09:41

Jag är sjukt tveksam till större telefoner än X(XS). Skulle vilja ha den storleken, men inser att många kör Max och trivs med det. Dessutom går ju storleken ständigt uppåt. Man får leva med det. Men, det kan då öppna upp för mindre lurar. Exakt som biltillverkarna har gjort. De har låtit sina modeller växa och sedan introducerat mindre bilar.

Problemet uppstår om de mindre lurarna(likt mindre bilar) strippas på de den senaste tekniken.

Ursprungligen av xms67:

Jag är sjukt tveksam till större telefoner än X(XS). Skulle vilja ha den storleken, men inser att många kör Max och trivs med det. Dessutom går ju storleken ständigt uppåt. Man får leva med det. Men, det kan då öppna upp för mindre lurar. Exakt som biltillverkarna har gjort. De har låtit sina modeller växa och sedan introducerat mindre bilar.

Problemet uppstår om de mindre lurarna(likt mindre bilar) strippas på de den senaste tekniken.

I viss mån kommer det att vara så. Det går inte att pressa in samma mängd hårdvara på mindre yta

Nyfiken på hur batteritiden blir också:
https://www.phonearena.com/news/apple-iphone-...

Nya processorn är nog effektiv också men jag köper nog ingen omgående. Väntar nog tills de har varit ute ett tag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-07-13 13:23
Ursprungligen av BlackSmp:

I viss mån kommer det att vara så. Det går inte att pressa in samma mängd hårdvara på mindre yta

Yes, tyvärr är ju fysikens lagar svåra att rå på. Dessutom blir ju kostnaden för de senaste tekniska delarna andelsmässigt dyrare på en billig telefon. Jag utgår från att de mindre telefonerna blir billigare.

1
Bevaka tråden