Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppmanar sina kunder att inte använda kameraskydd på bärbara Mac-datorer

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är du orolig för att någon skall ta över din kamera på din MacBook och har satt på ett kameraskydd? Då kan det vara läge att byta ut det mot en bit tejp istället.

Läs hela artikeln här

Ändå 20 % som har gjort som jag.

  • Medlem
  • 2020-07-11 22:40

Alternativet Trams valde jag (33% just nu).

Seriöst. Vem vill se mitt fejs? Svettigt och glåmigt och i taskig belysning och helt ointressant.

Ursprungligen av Ljung:

Alternativet Trams valde jag (33% just nu).

Seriöst. Vem vill se mitt fejs? Svettigt och glåmigt och i taskig belysning och helt ointressant.

Att så många har tejp bevisar nog att det finns en risk att någon smygkollar på en. Inte vet jag hur det skulle ske men det är upp till dig.

  • Medlem
  • 2020-07-11 22:53
Ursprungligen av calinou:

Att så många har tejp bevisar nog att det finns en risk att någon smygkollar på en. Inte vet jag hur det skulle ske men det är upp till dig.

Så länge ingen ser på min skärm vad jag gör så känner jag mig lugn. Vem vill se mitt ansikte? Har någon inget roligare för sig så är det bara att beklaga.

Ursprungligen av Ljung:

Så länge ingen ser på min skärm vad jag gör så känner jag mig lugn. Vem vill se mitt ansikte? Har någon inget roligare för sig så är det bara att beklaga.

Det finns så konstiga människor så bättre gardera sig. Det borde man ändå märka om det lyser på kameran.

  • Medlem
  • 2020-07-11 23:18
Ursprungligen av calinou:

Det finns så konstiga människor så bättre gardera sig. Det borde man ändå märka om det lyser på kameran.

Ja, det märker man. Så varför hålla på med tejp och annat kladd?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-12 00:02
Ursprungligen av calinou:

Att så många har tejp bevisar nog att det finns en risk att någon smygkollar på en. Inte vet jag hur det skulle ske men det är upp till dig.

Nej det bevisar bara att flera är oroliga (för att det skulle kunna ske), inte att det finns en risk att det verkligen sker.

Hur är det med alla som tejpar sina macar där det lyser grönt när kameran är på, tejpar de frontkameran på telefonen också...?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Hur är det med alla som tejpar sina macar där det lyser grönt när kameran är på, tejpar de frontkameran på telefonen också...?

vilka telefoner har frontkamera?

Ursprungligen av calinou:

vilka telefoner har frontkamera?

Typ alla. Jag kan inte nämna någon som inte har det. ?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Typ alla. Jag kan inte nämna någon som inte har det. ?

Ericsson 688. ?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-12 07:14
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Hur är det med alla som tejpar sina macar där det lyser grönt när kameran är på, tejpar de frontkameran på telefonen också...?

Jag tejpar dator, telefon och iPad. Inte för att jag är rädd för att någon ska spionera, men jag är helt ointresserad av det här med videosamtal som nu blivit högsta mode, man kan inte vara presentabel och propert klädd och uppsnoffsad dygnet runt bara för att vara redo att ta emot ett videosmtal, vill dom kommunicera får det bli med ljud.

Ursprungligen av Gäddnos:

Jag tejpar dator, telefon och iPad. Inte för att jag är rädd för att någon ska spionera, men jag är helt ointresserad av det här med videosamtal som nu blivit högsta mode, man kan inte vara presentabel och propert klädd och uppsnoffsad dygnet runt bara för att vara redo att ta emot ett videosmtal, vill dom kommunicera får det bli med ljud.

Håller med där. Det är nästan att man måste styla sig innan man ska ta in samtal via t ex FaceTime.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Typ alla. Jag kan inte nämna någon som inte har det. ?

Dumt att jag inte tänkte på det..... Det blir i så fall att man ska hålla på tejpa på och av varje gång man ska ta en bild eller video. I synnerhet med min nya iPhone skulle det inte se snyggt ut.
Förstår inte riktigt egentligen vad som menas med "ta över ens kamera"?

Senast redigerat 2020-07-12 10:20
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-12 11:40
Ursprungligen av calinou:

Håller med där. Det är nästan att man måste styla sig innan man ska ta in samtal via t ex FaceTime.

Aldrig i he...te att jag skulle göra något innan jag kör FaceTime. Duger jag inte som jag är kan det kvitta, då får de väl lägga på!

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-12 11:42
Ursprungligen av kenjon:

Aldrig i he...te att jag skulle göra något innan jag kör FaceTime. Duger jag inte som jag är kan det kvitta, då får de väl lägga på!

Det är ju mer än bara privata Facetime samtal nu. Möten på jobbet, förenings möten på fritiden, seminarier, kurser som numera är på distan, etc.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-12 11:46

För mej spelar det ingen som helst roll. Titta på Boris Johnson's "frisyr"

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-12 12:37
Ursprungligen av kenjon:

Aldrig i he...te att jag skulle göra något innan jag kör FaceTime. Duger jag inte som jag är kan det kvitta, då får de väl lägga på!

Helt onödigt att styla sig om man är naturligt vacker! ?

Ursprungligen av calinou:

Att så många har tejp bevisar nog att det finns en risk att någon smygkollar på en. Inte vet jag hur det skulle ske men det är upp till dig.

Det där är ett typexempel på ”1 miljard flugor kan inte ha fel, ät bajs”. Att många gör nåt bevisar ingenting.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-07-13 20:20
Ursprungligen av Gäddnos:

Jag tejpar dator, telefon och iPad. Inte för att jag är rädd för att någon ska spionera, men jag är helt ointresserad av det här med videosamtal som nu blivit högsta mode, man kan inte vara presentabel och propert klädd och uppsnoffsad dygnet runt bara för att vara redo att ta emot ett videosmtal, vill dom kommunicera får det bli med ljud.

Är du ironisk eller 110 årig gubbe?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-13 20:21
Ursprungligen av ibish:

Är du ironisk eller 110 årig gubbe?

110 årig gubbe. Fåntratt.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-13 20:52

Precis exakt såhär blir det utan tejp.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-07-13 23:16

Tejp? Nej jag kör Oversight.

1
Bevaka tråden