Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flertal appar kraschar direkt, bl a Spotify

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte precis att jag inte kan starta Spotify. Spelar även mycket PUBG mobile, även detta kraschar direkt när man försöker starta appen. Googlade och såg att det är allmänt känt att helt plötsligt kraschar flera appar och spel på iOS, alltså direkt innan appen ens hinner starta. Funkar ett Spotify? Vad kan detta bero på? Nån uppdatering på telefonen har ju inte installerats sista dygnet. Har provat både på min iPhone och iPad, likaså frugans apparater, samma där.

  • Superhjälte
  • 2020-07-10 15:18
Ursprungligen av Anders Båth:

Märkte precis att jag inte kan starta Spotify. Spelar även mycket PUBG mobile, även detta kraschar direkt när man försöker starta appen. Googlade och såg att det är allmänt känt att helt plötsligt kraschar flera appar och spel på iOS, alltså direkt innan appen ens hinner starta. Funkar ett Spotify? Vad kan detta bero på? Nån uppdatering på telefonen har ju inte installerats sista dygnet. Har provat både på min iPhone och iPad, likaså frugans apparater, samma där.

Det beror på att alla de apparna använder någon funktion från Facebook som är trasig.

Har inte facebook men Biltemas app kraschade som beskrivet. Men jag startade precis om telefonen och nu funkar appen igen. Vet inte om det är en ren slump eller att felet numera är fixat?

Felet ska va åtgärdat nu, så det var nåt väldigt tillfälligt.

  • Medlem
  • 2020-07-10 16:32

Samma (eller liknande) sak hände i maj.

För övrigt anser jag att Facebook bör förstöras.

Ursprungligen av Anders Båth:

Felet ska va åtgärdat nu, så det var nåt väldigt tillfälligt.

Nån som committade till master och gick på semester?

1
Bevaka tråden