Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Ring Video Doorbell 3 - en liten men trevlig uppdatering

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här med smarta ringklockor med en inbyggd kamera är verkligen trevligt och vi har testat Ring Video Doorbell 3.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-09 08:40

Hur snabbt kommer notisen i telefonen och hur lång tid tar det innan den kopplar upp bilden?
Jag har ver 1 och folk hinner gå innan jag kan prata med dem...

Ursprungligen av kenjon:

Hur snabbt kommer notisen i telefonen och hur lång tid tar det innan den kopplar upp bilden?
Jag har ver 1 och folk hinner gå innan jag kan prata med dem...

För mig kommer det nästan direkt, hade ver 2 innan och även där gick det snabbt. Kör du med en chime? Kanske dålig anslutning till ditt wifi som gör att det tar längre tid?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-09 14:24
Ursprungligen av Marcus Attefors:

För mig kommer det nästan direkt, hade ver 2 innan och även där gick det snabbt. Kör du med en chime? Kanske dålig anslutning till ditt wifi som gör att det tar längre tid?

Har routern direkt på andra sidan väggen, max 1 meter ifrån.
För mej verkar det som om den går ner i batterisparläge när inget händer, och att det tid att vakna och koppla upp sej på wifi och sedan deras server, när något händer.

Ursprungligen av kenjon:

Har routern direkt på andra sidan väggen, max 1 meter ifrån.
För mej verkar det som om den går ner i batterisparläge när inget händer, och att det tid att vakna och koppla upp sej på wifi och sedan deras server, när något händer.

Åh fasen, får du samma resultat om du testar att öppna ytterdörren och ringer på.?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-09 17:37

Ja... skulle det spela någon roll om jag öppnar dörren först?

Ursprungligen av kenjon:

Ja... skulle det spela någon roll om jag öppnar dörren först?

Tänker mest om det är en väldigt kraftig dörr kan signalen försämras pga den. Så ett enkelt test är att öppna den och se om det blir bättre

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-10 11:10

Routern sitter inte innanför dörren
Den sitter i garaget bredvid, och det är bara gipsväggar med reglar emellan.

Så nya chime förlänger nätverket till dorrbellen? Står inget om det i länken från recensionen

Ursprungligen av kafferast:

Så nya chime förlänger nätverket till dorrbellen? Står inget om det i länken från recensionen

Jodå det står "Ring Chime är nästan ett måste om du köper Ring Video Doorbell då den agerar WiFi-förlängare och även jobbar som en hederlig ringklocka."

Ursprungligen av kenjon:

Routern sitter inte innanför dörren
Den sitter i garaget bredvid, och det är bara gipsväggar med reglar emellan.

Ah okej! Skumt!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jodå det står "Ring Chime är nästan ett måste om du köper Ring Video Doorbell då den agerar WiFi-förlängare och även jobbar som en hederlig ringklocka."

Såg nu att Chime Pro gör det, inte vanliga. Tack för svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-11 23:26
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Ah okej! Skumt!

Det är första generationen så de har nog förbättrats.

Ursprungligen av kenjon:

Det är första generationen så de har nog förbättrats.

Japp!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2020-07-16 15:17

Annars kan jag rekommendera appen rapid ring som är mycket snabbare på att få upp bilden.

https://apps.apple.com/se/app/rapid-ring/id14...

1
Bevaka tråden