Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Vi gör familjelivet lite enklare med Aqara

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att automatisera och göra hemmet smart är riktigt kul men kostnaden kan dra iväg och i den här guiden skall vi säkra upp hemmet för att göra det tryggt för de minsta och tonåringarna för en relativt billig peng.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2020-07-12 15:33

Fortsätt gärna med dessa guider! ???

Jag fick lite kylskåpsinsperation av din guid, men satt en dörrsensor mellan kylens och frysens dörrar. Den ena magneten på frysdörren och den andra på kylskåpsdörren. Då varnar den både om antingen kylskåpsdörren eller frysdörren öppnas.

Sen gjorde jag ett scenario som gör att huben piper om någon av dörrarna är öppna mer än en minut.

Då får man snabbare varning än om man ska vänta på att temperaturen höjs..

Letar även efter en ljudsensor. Så jag kan sätta den bredvid sirenen till huslarmet och på så sätt få snabba notiser till telefonen, istället för att ha ett simkort i larmskåpet.

Tror detta går att lösa med aqaras kamera G2H. Den ska ha en sensor som detekterar ovanliga ljud och börjar spela in... Två flugor i en smäll..

Ursprungligen av Jeo:

Fortsätt gärna med dessa guider! ???

Jag fick lite kylskåpsinsperation av din guid, men satt en dörrsensor mellan kylens och frysens dörrar. Den ena magneten på frysdörren och den andra på kylskåpsdörren. Då varnar den både om antingen kylskåpsdörren eller frysdörren öppnas.

Sen gjorde jag ett scenario som gör att huben piper om någon av dörrarna är öppna mer än en minut.

Då får man snabbare varning än om man ska vänta på att temperaturen höjs..

Letar även efter en ljudsensor. Så jag kan sätta den bredvid sirenen till huslarmet och på så sätt få snabba notiser till telefonen, istället för att ha ett simkort i larmskåpet.

Tror detta går att lösa med aqaras kamera G2H. Den ska ha en sensor som detekterar ovanliga ljud och börjar spela in... Två flugor i en smäll..

Härligt! Funderade också på en sensor vid kylskåpet men tror det bara blir irriterande med alla onödiga notiser. Absolut det kommer komma fler sådana här guider framöver

Ursprungligen av Redaktionen:

Att automatisera och göra hemmet smart är riktigt kul men kostnaden kan dra iväg och i den här guiden skall vi säkra upp hemmet för att göra det tryggt för de minsta och tonåringarna för en relativt billig peng.

Läs hela artikeln här

Jag har lagt in alla sensorer och aqara huben. Men jag kan inte se de i Xiaomi appen utan bara i Home kit.
Hur löser jag det?

1
Bevaka tråden