Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

växla simkort på iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har tappat min iPhone 6 + i vattnet. Tagit bort simkort och stoppat mobilen i ris sedan igår på morgonen. Den fungerar inte.
Den hade inte säkerhetskopierat på ett tag eftersom är på landet.
Bilderna är på iCloud.
Ska köpa en ny iPhone.
Vad innebär det om man provar om simkortet fungerar på en annans iPhone? dvs ta bort dennes simkort och stoppar in min. Är det något som kommer att laddas i dennes mobil?

  • Medlem
  • 2020-06-30 13:05
Ursprungligen av calinou:

jag har tappat min iPhone 6 + i vattnet. Tagit bort simkort och stoppat mobilen i ris sedan igår på morgonen. Den fungerar inte.
Den hade inte säkerhetskopierat på ett tag eftersom är på landet.
Bilderna är på iCloud.
Ska köpa en ny iPhone.
Vad innebär det om man provar om simkortet fungerar på en annans iPhone? dvs ta bort dennes simkort och stoppar in min. Är det något som kommer att laddas i dennes mobil?

Så länge du inte loggar in på ditt iCloud på den andra mobilen så händer inget.

Ursprungligen av Ljung:

Så länge du inte loggar in på ditt iCloud på den andra mobilen så händer inget.

Vad är det som har sparats på min iPhone som jag går miste om ifall simkortet är trasig?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-30 14:14
Ursprungligen av calinou:

Vad är det som har sparats på min iPhone som jag går miste om ifall simkortet är trasig?

Inget sparas på simkort idag.

  • Medlem
  • 2020-06-30 14:20
Ursprungligen av calinou:

Vad är det som har sparats på min iPhone som jag går miste om ifall simkortet är trasig?

Ingenting. Det var förr i tiden som kontakter lagrades på simkortet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-30 20:42

Om du stoppar ditt sim-kort i en annan persons iPhone kommer nog ditt mobilnummer (tillfälligt) att bli registrerat för iMessage/FaceTime på den andra personens iCloud-konto.

1
Bevaka tråden