Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ingen laddare eller hörlurar i kartongen till nästa iPhone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi skrev förra veckan om att det ryktas att en 20W-laddare skall följa med i kartongen till iPhone 12-serien men nu ser det ut som att lådan kommer att vara tom.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-29 05:23

I grunden vettigt att inte leverera laddare och hörlurar som inte används. Laddar själv trådlöst, och använder aldrig hörlurarna som ingår sen jag gick över till airpods/airpods pro. Så för min del gör det ingen skillnad.

Men, om Apple inte ska uppfattas som snåla och giriga behöver de bjuda på/rabattera kraftigt laddaren och hörlurarna för de som väljer till dem, alternativt sänker priset med motsvarande summa på iPhone.

Det börjar finnas rätt många Power Delivery laddare på marknaden till bra priser om man behöver en. Så att de inte inkluderar en i boxen kan jag leva med. Dessutom verkar de flesta trådlösa snabbladdare kräva Quick Charge 3.0 strömadaptrar vilket är en annan standard.

  • Medlem
  • 2020-06-29 09:22

20w-laddaren hade man ju velat ha, men om det skulle skickas med en 5w, så kan det vara. Sådana har man ju redan en drös av..

Men håller med om att det hade räckt om de sålde 20w-laddare till ett rabatterat pris. Det borde ändå bli billigare för Apple, eftersom många nog ändå bara kör vidare med sina gamla laddare om det inte följer med någon ny.

Hörlurarna är helt ointressanta för mig. Dåligt ljud och en passform som är katastrofal för mig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-29 17:18

No big deal for me. Man har laddare och hörlurar så att det räcker och blir över.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-06-29 19:37

Även jag skulle klara mig utan nya lurar och laddare om jag köper en ny iPhone i år. Kanske min X får hänga med ett år till.

Samma här klarar mig också utan laddare och lurar i dagläget då.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-29 20:13

Alla har redan hörlurar. På gymmet är jag det enda som inte har några, men hemma ligger det flertalet både in ear och med muffar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-06-29 23:05

Betalar gärna för iPhone 12 Pro Max med Airpods Pro i lådan

Att hörlurar inte följer med spelar inte någon roll för mig heller. Men om man inte får någon (kvalitets)laddare med, så tror jag det finns risk att många väljer att köpa/använda en billig laddare. Och med tanke på alla livsfarliga kina-laddare i omlopp så tycker jag inte att det är så bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-30 17:28
Ursprungligen av Sledde:

Att hörlurar inte följer med spelar inte någon roll för mig heller. Men om man inte får någon (kvalitets)laddare med, så tror jag det finns risk att många väljer att köpa/använda en billig laddare. Och med tanke på alla livsfarliga kina-laddare i omlopp så tycker jag inte att det är så bra.

Det där med laddarna ligger det mycket i.

Vad ska man ha för laddare i stället?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-30 19:24
Ursprungligen av calinou:

Vad ska man ha för laddare i stället?

IKEA´s

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-30 19:57
Ursprungligen av calinou:

Vad ska man ha för laddare i stället?

Satechi, Anker, RAVPower. Ett oändligt utbud. Alla har olika behov och dessa tre fyller de flestas till bra kvalitet.

Ursprungligen av calinou:

Vad ska man ha för laddare i stället?

Apple…

I hemmet är det för det mesta enklare att ha nån form av USB laddstation med en kabel man kan ha på ett ställe. Laddarpluggen tar jag med på resor.
Men visst tror jag det blir en del negativa reaktioner om de inte skickar med en strömadapter.

1
Bevaka tråden