Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: iPhone 12 kommer skeppas med en 20W-laddare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är inte så att vi längtar till hösten men när löven börjar falla och temperaturerna går ned så är det återigen dags för Apple att hålla låda.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Det är inte så att vi längtar till hösten men när löven börjar falla och temperaturerna går ned så är det återigen dags för Apple att hålla låda.

Läs hela artikeln här

Bra nyheter om det stämmer. Fint med riktig snabbladdning om man använder kabel.
Men är lite nyfiken hur det blir med iPhone 12 angående trådlöst?
Nu har de befinliga iPhones "bara" 7.5 w, jag begär inte supernabb trådlös laddning som OnePlus eller Xiaomi. Men om de kunde gå upp till 10 watt åtminstone?

Då kan man använda de befintliga Qi laddarna man har investerat i. Som stödjer olika laddstyrkor.

Ursprungligen av johnh3:

Bra nyheter om det stämmer. Fint med riktig snabbladdning om man använder kabel.
Men är lite nyfiken hur det blir med iPhone 12 angående trådlöst?
Nu har de befinliga iPhones "bara" 7.5 w, jag begär inte supernabb trådlös laddning som OnePlus eller Xiaomi. Men om de kunde gå upp till 10 watt åtminstone?

Då kan man använda de befintliga Qi laddarna man har investerat i. Som stödjer olika laddstyrkor.

Håller med dig helt! Vi får hoppas Apple ger oss högre effekt på den trådlösa laddningen också, det behövs!

Tänk om det snarare är tvärtom - att den inte kommer att levereras med någon laddare alls?

Det ryktet förekommer också

Ursprungligen av BlackSmp:

Tänk om det snarare är tvärtom - att den inte kommer att levereras med någon laddare alls?

Det ryktet förekommer också

Japp! Men det verkar vara hösten 2021!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Japp! Men det verkar vara hösten 2021!

Aha, missade året när jag såg det:)

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Japp! Men det verkar vara hösten 2021!

Eller? Det blir spännande att se vad som hönder

https://www.macrumors.com/2020/06/28/kuo-no-charger-in-iphone-12-box/

Ursprungligen av BlackSmp:

Eller? Det blir spännande att se vad som hönder

https://www.macrumors.com/2020/06/28/kuo-no-charger-in-iphone-12-box/

Det är rätt skoj att läsa kommentarerna i den tråden Många som inte tycker att det skulle vara en bra idé. Jag tycker det låter alldeles utmärkt, varför i hela världen skulle jag behöva lägga ytterligare en laddare i min låda som redan svämmar över med dem? Vi har bättre laddare som vi använder. Och vad ska jag göra med de trådade lurarna som jag aldrig använder? Slänga dem? Bättre att inte lägga med dem från början och låta konsumenten göra ett medvetet val.
Ur miljöhänseende låter det vettigt också. Behöver man en laddare kan man väl lägga med en när man köper telefonen, likaså med lurarna.
Man får bara hoppas att de sänker priset något, vilket de kanske kommer göra för att det ska vara lite snyggare i marknadsföringen (hur mycket det nu kan röra sig om, typ $25 eller så).

Det behövs någon som går i bräschen för att få en förändring. När det gäller telefoner och elektronik verkar det som att det som Apple gör, det blir "norm" även om det blir mycket knorrande i början. De får mycket skit (ofta befogat), men verkar också ha en vinnande modell för att få folk att acceptera förändringar...

Blir intressant att se vem som har rätt i slutändan.

1
Bevaka tråden