Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disney+ lanseras i Sverige den 15 september

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi är många som går och väntar på att Disney skall lansera sin streamingtjänst i Sverige och nu är äntligen ett datum satt.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-23 11:41

Totalt ointressant. Går inte att prenumera på alla tjänster. Då blir man ruinerad.

Ursprungligen av Innis:

Totalt ointressant. Går inte att prenumera på alla tjänster. Då blir man ruinerad.

Nja, blir väl lagom med Apple+, Netflix, HBO Max och Disney+.
Billigare än ett Com Hem Guld abonnemang.

Beror väl på hur mycket man tjänar. Själv tycker jag det är toppen. Älskar Disney.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-23 13:02
Ursprungligen av jurassic579:

Beror väl på hur mycket man tjänar. Själv tycker jag det är toppen. Älskar Disney.

Det var en märklig kommentar. Alla tjänar nog mycket för att kunna prenumera på Disney men slår man ihop alla tjänster så blir det en rejäl summa som jag tycker inte är försvarbar. Så länge som marknaden nu fungerar tänker jag inte betala för alla utan förlitar mig på Torrent.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-23 13:24
Ursprungligen av Innis:

Det var en märklig kommentar. Alla tjänar nog mycket för att kunna prenumera på Disney men slår man ihop alla tjänster så blir det en rejäl summa som jag tycker inte är försvarbar. Så länge som marknaden nu fungerar tänker jag inte betala för alla utan förlitar mig på Torrent.

Onödigt att ha alla samtidigt. Jag hoppar mellan tjänsterna beroende på tid på året och vilken serie jag vill kolla på.

Brukar avsluta abonnemanget omgående efter start, då dras det inga pengar efter 30 dagar. Slipper därmed glömma och betala en månad till av ren slentrian. På den tiden hinner jag se det jag vill.

Ursprungligen av Innis:

Det var en märklig kommentar. Alla tjänar nog mycket för att kunna prenumera på Disney men slår man ihop alla tjänster så blir det en rejäl summa som jag tycker inte är försvarbar. Så länge som marknaden nu fungerar tänker jag inte betala för alla utan förlitar mig på Torrent.

En ännu märkligare kommentar är väl att man väljer att olagligt få tag i film och musik för att prisnivån och marknaden inte passar just dig.

Jag brukade köpa CD skivor för kanske 1000:- i månaden och hyra film för 500:- Alla mina streamingtjänter blir absolut billigare än den summan. Så summan är absolut försvarbar för mig.

  • Medlem
  • 2020-06-23 22:26
Ursprungligen av Innis:

Det var en märklig kommentar. Alla tjänar nog mycket för att kunna prenumera på Disney men slår man ihop alla tjänster så blir det en rejäl summa som jag tycker inte är försvarbar. Så länge som marknaden nu fungerar tänker jag inte betala för alla utan förlitar mig på Torrent.

Konstigt resonemang.....

"jag tycker det är för dyrt att ha både bil och cykel. Därför går jag ut och stjäler en cykel.."

"jag tycker det är för dyrt att äta både lunch och middag ute, därför tar jag springnota på lunchen.."

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-23 22:52
Ursprungligen av jurassic579:

En ännu märkligare kommentar är väl att man väljer att olagligt få tag i film och musik för att prisnivån och marknaden inte passar just dig.

Jag brukade köpa CD skivor för kanske 1000:- i månaden och hyra film för 500:- Alla mina streamingtjänter blir absolut billigare än den summan. Så summan är absolut försvarbar för mig.

Nej det tycker jag inte. Så länge det inte finns en liknade tjänst för streamning av filmer/serier som samlar ihop allt väljer jag att använda torrent. Jag står redan och betalar för fyra streamningstjänster.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-23 22:53
Ursprungligen av Jeo:

Konstigt resonemang.....

"jag tycker det är för dyrt att ha både bil och cykel. Därför går jag ut och stjäler en cykel.."

"jag tycker det är för dyrt att äta både lunch och middag ute, därför tar jag springnota på lunchen.."

Tänker inte ens bemöta den usla analogin.

Senast redigerat 2020-06-24 08:06
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-24 00:08
Ursprungligen av jurassic579:

Beror väl på hur mycket man tjänar. Själv tycker jag det är toppen. Älskar Disney.

Man tjänar inte en enda krona.

Däremot sparar man kronor.

Ursprungligen av zinned:

Man tjänar inte en enda krona.

Däremot sparar man kronor.

Det var ett direkt svar ( ursäkta att jag inte använde citatfunktionen) till en person som skrev att hen skull bli ruinerad om den skulle skaffa fler streamingtjänster. Och ja, då beror det på hur mycket man tjänar.

Ursprungligen av Innis:

Nej det tycker jag inte. Så länge det inte finns en liknade tjänst för streamning av filmer/serier som samlar ihop allt väljer jag att använda torrent. Jag står redan och betalar för fyra streamningstjänster.

Kul, nu väntar alla på att världen ska anpassa sig efter dina behov så vi kan få lite lugn och ro på forumet.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-24 22:48
Ursprungligen av jurassic579:

Det var ett direkt svar ( ursäkta att jag inte använde citatfunktionen) till en person som skrev att hen skull bli ruinerad om den skulle skaffa fler streamingtjänster. Och ja, då beror det på hur mycket man tjänar.

Nu hittar du på saker som jag aldrig skrivit.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-24 22:49
Ursprungligen av jurassic579:

Kul, nu väntar alla på att världen ska anpassa sig efter dina behov så vi kan få lite lugn och ro på forumet.

Kul att man inte får tycka som man vill utan måste betala för dom tjänster du använder.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-24 23:10
Ursprungligen av jurassic579:

Kul, nu väntar alla på att världen ska anpassa sig efter dina behov så vi kan få lite lugn och ro på forumet.

Varför gör du inte som jag och använder block-funktionen så slipper du se det? Hur skönt som helst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-25 07:05
Ursprungligen av jurassic579:

Kul, nu väntar alla på att världen ska anpassa sig efter dina behov så vi kan få lite lugn och ro på forumet.

Lite onödig attityd? Vi är väl alla tyckare här som utrycker personliga åsikter?

Även om jag inte håller med alla så är hela poängen med forum att se vad ni andra tycker och tänker.

Jag personligen tyckte också att Netflix var bättre när de hade mer blandat innehåll sett till andel och inte främst egna produktioner. När det var mer som Spotify. Jag förstår ju att det inte kommer tillbaka. Men finns ju andra tjänster som funkar bättre, och är mer som Netflix förr. Typ cmore och Viaplay.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-30 17:27
Ursprungligen av ibish:

Lite onödig attityd? Vi är väl alla tyckare här som utrycker personliga åsikter?

Även om jag inte håller med alla så är hela poängen med forum att se vad ni andra tycker och tänker.

Jag personligen tyckte också att Netflix var bättre när de hade mer blandat innehåll sett till andel och inte främst egna produktioner. När det var mer som Spotify. Jag förstår ju att det inte kommer tillbaka. Men finns ju andra tjänster som funkar bättre, och är mer som Netflix förr. Typ cmore och Viaplay.

Precis och sen bete sig som dramaqueen @zinned är ändå löjligare. Att han har en tuffare attityd och ser ner på folk i andra forum är tydligen ok.

1
Bevaka tråden