Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC: Det här är nytt i iOS 14

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Superhjälte
  • 2020-07-09 14:11
Ursprungligen av iTiger:

Det är tyvärr bara en halv lösning. Jag skulle vilja ha en rad till med appar förutom de i dockan.

Finns en lösning för det också. Den är dock något meckig: https://iempty.tooliphone.net/choose-empty-ic...

Ursprungligen av Zop:

Finns en lösning för det också. Den är dock något meckig: https://iempty.tooliphone.net/choose-empty-ic...

Tack. Men nej, tack ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-07-09 15:07
Ursprungligen av iTiger:

Precis som vanligt så har vi alla olika preferenser om nya och gamla funktioner inom iOS. Efter ett år med Android så har jag saknat valmöjligheterna som det OS:et erbjuder och tar med glädje emot iOS 14.

Men.... jävla Apple! ... av någon idiotisk anledning så kommer man inte fritt kunna lägga widgets och appar var man vill på hemskärmen. De kommer som förut att lägga sig i prydlig ordning uppe till vänster och fylla på.

Jag vill ha en widget längst upp och några få appar nere. Jag gillar när min hemskärm är "ren" och vill t ex kunna se bakgrundsbilden. Ibland.

Nej fy fan för hur det ser ut på android. Bra att Apple styr upp det.

  • Superhjälte
  • 2020-07-09 15:28

Förstår inte behovet av att se bakgrundsbilden. Den ska vara i bakgrunden, därav namnet. Hemskärmen ser jag bara en kort stund innan jag öppnar en app.

Ursprungligen av Innis:

Nej fy fan för hur det ser ut på android. Bra att Apple styr upp det.

Så tycker du. Kul för dig! Själv gillade jag valfriheten inom Android. Och hade Apple gjort en MINIMAL ändring i UI:et så hade både du och jag varit nöjd.

Ursprungligen av Zop:

Förstår inte behovet av att se bakgrundsbilden. Den ska vara i bakgrunden, därav namnet. Hemskärmen ser jag bara en kort stund innan jag öppnar en app.

Se repliken ovan.

Bevaka tråden