Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Börja löpträna med Apple Watch - vilken app?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2020-06-20 11:11

Skall börja löpträna igen och har tidigare använt 5K runner på min iPhone för att komma igång. Nu har jag skaffat en Apple Watch 3 GPS men tyvärr verkar inte 5K runner finnas i Watch OS. Däremot finns det en hel del andra appar som gör samma sak. Vilken skall man välja?

Hur gör jag enklast för att få med mig musik utan att behöva släpa på min iPhone?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-20 11:44

Berätta vad du saknar i den inbyggda träningsappen, så vi har nåt att utgå ifrån om vad du villhöver för något.

  • Medlem
  • 2020-06-20 12:16
Ursprungligen av Gäddnos:

Berätta vad du saknar i den inbyggda träningsappen, så vi har nåt att utgå ifrån om vad du villhöver för något.

Jag har inte testat den men vad jag vill ha är ett träningsprogram som stegvis gör att jag kan springa längre och fortare. Vore bra om appen även tog hänsyn till ålder mm så att programmet blir mer individuellt.

Ursprungligen av Moi:

gör jag enklast för att få med mig musik utan att behöva släpa på min iPhone?

Synka över dem till klockan. Om du har dem på din iPhone går du in i Watch-appen, och under musik kan du välja vad du vill synka över till klockan.

Sen lägger du klockan på laddning nära telefonen, så ska den börja synka. Det kommer antagligen gå hiskeligt långsamt pga bluetooth, så pröva att stänga av BT och därmed tvinga den att använda Wi-Fi så kan det gå fortare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-06-22 09:24
Ursprungligen av Moi:

Jag har inte testat den men vad jag vill ha är ett träningsprogram som stegvis gör att jag kan springa längre och fortare. Vore bra om appen även tog hänsyn till ålder mm så att programmet blir mer individuellt.

Kolla in Zombies Run 5k och Zombies Run.
De kräver dock att du har telefonen med, men med ett midjebälte märks knappt en Xs Max ens.

1
Bevaka tråden