Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt att hämta nya mail.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en 11 Max pro som är uppdaterade och tidigare hade jag en X båda med samma "problem".

Jag ser att jag fått tex 2 nya mail när jag får en notifikation eller vad det kallas vid ikonen för mail. Sen när jag går in i mailappen så är inte mailen hämtade utan det det står sedan att den ska hämta nya mail. Sen kan det ta mellan 30sek -1 minut innan mailenhämtas till appen. Är det större mail så kan jag ibland behöva starta om mailappen för att dom ska hämtas. Har Gmail.

Någon som upplever liknande problem? Tänker att man vill att mailen ska hämtas i bakgrunden när man får "den röda ringen med antal nya/olästa" vid ikonen.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2020-06-02 08:49

Jag har samma beteende.
Vad jag vet så stödjer inte GMail "push" (via Apples mail-app). Det går inte att välja "push" som "Hämta nya data" under "Lösenord och konton" i inställningsappen.

Outlook- och iCloud-mail har det dock.

Ursprungligen av chrme109:

Jag har samma beteende.
Vad jag vet så stödjer inte GMail "push" (via Apples mail-app). Det går inte att välja "push" som "Hämta nya data" under "Lösenord och konton" i inställningsappen.

Outlook- och iCloud-mail har det dock.

Ja, du har nog rätt. Misstänker att detta uppstod när jag bytte från Binero till Gmail.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-06-02 18:13

Ja, det är vanligt. Men kolla annars en alternativ klient (MUA) som tex Spark eller Googles respektive Microsoft egna.

1
Bevaka tråden